Labdien! Vai ir likumīgi lauzt līgumu (līgums par elektroenerģijas piegādi), pamatojoties uz telefona sarunu, nejautājot un nesaņemot skaidru piekrišanu līguma laušanai? Kad sapratu, ka līgums ir lauzts, vaicāju uzņēmumam, kā tas iespējams bez rakstiska iesnieguma, jo uzskatu, ka sarunā neapstiprināju vēlēšanos lauzt līgumu. Uzņēmums atsaucas uz noteikumiem par distances līgumu. Iepazinos ar šiem MK noteikumiem Nr. 255, bet tajos ir atrunāta tikai līgumu noslēgšana. Tā kā uz distances līguma noslēgšanu attiecas atteikuma tiesības, tad, izmantojot šos noteikumus par pamatu, arī līguma laušanai ir jābūt spēkā atteikuma tiesībām 14 dienu laikā anulēt pārpratuma dēļ no uzņēmuma puses veiktu laušanu, kuru atsaucu, tiklīdz par to uzzināju (t. i., triju dienu laikā). Uzņēmuma konsultante piedāvāja slēgt jaunu līgumu. Tas saistītos ar maksu par elektrības pieslēguma atjaunošanu. Uzskatu, ka maksāt par pieslēguma atjaunošanu ir nepamatoti, ja vēlos atsaukt laušanu un atjaunot iepriekšējo līgumu. Lūdzu skaidrojumu, vai MK noteikumi Nr. 255 ir attiecināmi uz ilgstoši pastāvoša līguma laušanu.
Patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 14 dienu laikā, sedzot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta septītajā, devītajā un vienpadsmitajā daļā, kā arī Ministru kabineta noteikumu Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” 23. punktā minētās izmaksas. Atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!