E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 28441
Lasīšanai: 2 minūtes
1
1

Vai preces apraksts skar reklāmas jomu

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
18. janvārī, 2023
Ainars

Labdien! Ja es publicēju aprakstu par kādu preci, kuru esmu iegādājies, vai tā ir jānorāda kā reklāma, ja nesaņemu nekāda veida atlīdzību vai dāvinājumu?

A
atbild:
16. februārī, 2023
Olga Lauva
juriste

Reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. Reklāmas sniegšanā, izplatīšanā, izgatavošanā jāievēro reklāmai izvirzītās vispārīgās un speciālās (t. sk. noteiktā darbības jomā pastāvošās) prasības. Reklāmu reglamentējošais normatīvais akts ir Reklāmas likums, kas paredz reklāmas pamatprincipus, proti:

  • reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi;
  • reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai jāatbilst godīgas konkurences principiem;
  • reklāmā atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas.

Tā kā uzdotais jautājums ir neskaidrs un vispārīgs, tomēr, iespējams, skar ietekmētājiem (influenceriem) aktuālo jautājumu par tīkla mārketingu un preču izplatīšanu sociālo mediju vietnēs, šajā kontekstā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis informāciju par prasībām, kas jāievēro satura veidotājiem attiecībā uz preču un pakalpojumu reklamēšanu vai tai pielīdzināmu saziņu. Detalizētāka informācija ir pieejama šeit.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 67 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas