E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 24655
Lasīšanai: 3 minūtes
5
5

Pārdevējam ir pienākums sniegt informāciju par preci

J
jautā:
03. novembrī, 2021
Lelde

Labdien! Kā tiek definēts jēdziens “jauna prece”? Piemēram, vēlos par norādīto cenu saņemt preci, kas ir oriģinālajā iepakojumā, jauna, neatvērta, nav izstādīta kā ekspozīcijas prece. Veikals pārdod preci atpakotu kā ekspozīcijas preci/paraugu un informē, ka precei nav oriģinālā iepakojuma, it īpaši šobrīd, epidemioloģiskajos apstākļos, man liekas, ka šī prece līdz ar to vairs neskaitās jauna, tā var būt pabalējusi, aptaustīta, iespējams, pat nolietojuma pēdas kādas arī ir, un man liekas, ka tai tomēr ir jāpiešķir atlaide no pilnās summas. Konkrētāk, manā gadījumā prece ir bērnu ratiņi zīdainiem, kurus vēlos saņemt pilnīgi jaunus. Vai man ir tiesības diskutēt un pieprasīt atlaidi par preci?

A
atbild:
10. novembrī, 2021
Santa Blumberga
juriste, speciāli LV portālam

Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (turpmāk – PTAL) nav nav atsevišķi izdalīti jēdzieni “jauna prece” un “lietota prece”, bet PTAL 1. pants noteic, ka jebkura lieta, ko piedāvā vai pārdod patērētājam, ir uzskatāma par preci. Līdz ar to svarīgi ir tas, vai prece ir līguma noteikumiem atbilstoša.

Atbilstoši PTAL 3. panta 3. apakšpunktam patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci vai pakalpojumu vai preces vai pakalpojuma cenu.

Prece nav uzskatāma par neatbilstošu/nekvalitatīvu, ja pirkuma brīdī patērētājs zināja par preces neatbilstību, piemēram, kā minēts jūsu gadījumā, pārdevējs jūs ir informējis par to, ka konkrētā prece ir paraugs un bez oriģinālā iepakojuma. Tātad pārdevējs no savas puses ir izpildījis pienākumu sniegt patiesu un pilnīgu informāciju par preci. Attiecīgi jums ir izvēle iegādāties konkrēto preci par pārdevēja norādīto summu vai arī, ja tas jūs neapmierina, preci nepirkt.

Ņemot vērā, ka pārdevējam ir pienākums dot patērētājam iespēju preci apskatīt vai pārbaudīt, tad, ja tas ir iespējams, apskatiet preci pirms iegādes, lai pārliecinātos, vai tā atbilst jūsu prasībām.

Savukārt, ja vēlaties iegādāties preci, izmantojot distances saziņas līdzekļus, piemēram, iegādāties preci interneta veikalā (PTAL 10. pants), tad atbilstoši PTAL 12. pantam, ja prece jūs neapmierina, varat izmantot atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu laikā, nododot preci atpakaļ, un saņemt savu samaksāto naudu.

Papildus vēlos norādīt, ka pārdevējam nav pienākuma piešķirt jums atlaidi, ja viņš no savas puses ir godprātīgi norādījis visu informāciju par konkrēto preci, bet pēc saviem ieskatiem pārdevējs to var piešķirt, ja būs ieinteresēts preci pārdot tieši jums.

Labs saturs
5
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU