Labdien! Kas likuma izpratnē ir darba devējs pašvaldības iestādes vadītājam un iestādes darbiniekiem? Kā tiek sadalīta atbildība darba aizsardzības prasību ievērošanai pašvaldībā?
Darba devējs visiem pašvaldības iestādēs un struktūrvienībās nodarbinātajiem ir pašvaldība, neskatoties uz to, kas ar pašvaldības iestādes vadītāju vai darbiniekiem slēdz konkrēto darba līgumu (piemēram, to ir tiesīgs darīt pašvaldības izpilddirektors).
Savukārt pašvaldības iestādes vadītāja iecelšana amatā atbilstoši likuma “Par pašvaldībām” 21. panta 9. punktam ir domes ekskluzīvā kompetence.
Administratīvā atbildība darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu piemērošanu noteikta Darba aizsardzības likuma VI nodaļā “Administratīvie pārkāpumi darba aizsardzības jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā”.
Atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 8. panta pirmajai daļai par pārkāpumiem, kurus izdarījusi publisko tiesību juridiskā persona, pie administratīvās atbildības sauc publisko tiesību juridiskās personas amatpersonu, ja tā nav pildījusi vai ir nepienācīgi pildījusi kādu uz šo amatpersonu attiecināmu pienākumu, par kura nepildīšanu vai nepienācīgu pildīšanu likumā vai pašvaldības saistošajos noteikumos ir paredzēta administratīvā atbildība.
Šī panta trešajā daļā noteikts, ka amatpersonai administratīvo atbildību piemēro kā fiziskajai personai.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!