E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 20736
Lasīšanai: 4 minūtes

Ja tiek aizskarts gods un cieņa

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
01. augustā, 2020
Anna

21.07.20. savai kaimiņienei izsaucu taksometru, izmantojot lietotni “Yandex. Taxi”. Pasūtījumā norādīju, ka braucējs nebūšu es, un ievadīju kaimiņienes telefona numuru. Pēc kāda laika redzu, ka šoferis ir atcēlis braucienu un atsūtījis man ziņu ar tekstu: “Паскуда!’’ Ieraugot šo ziņu, es zvanīju kaimiņienei un prasīju, vai viss ir kārtībā un vai šoferis ir viņai zvanījis, uz ko kaimiņiene atbildēja, ka viss ir kārtībā, viņa gaida taksometru, bet zvanu no taksometra vadītāja nav saņēmusi. Es iesniedzu sūdzību ‘Yandex. Taxi”. Klientu serviss teica, ka izcvērtēs šo situāciju. Tajā pašā dienā atnāca īsziņa no sveša tālruņa ar tekstu, ka viltus izsaukuma dēļ no telefona operatora LMT tiks atvilkti 5 eiro. Es vērsos pie “Yandex. Taxi”, lai viņi paskaidrotu, kāpēc tiek veiktas šādas darbības, ņemot vērā, ka izsaukums nebija viltus, šoferis pats nepiezvanīja uz norādīto telefona numuru un izturējās necienīgi. “Yandex. Taxi” norādīja, ka šī ir viltus īsziņa un to nav sūtījis uzņēmums. Man tika ieteikts vērsties pie tiesībsargājošajām iestādēm. Vai uz šo gadījumu attieksies Krimināllikums (kā nepamatota mantas prasīšana) vai arī Patērētāju tiesību aizsardzības likums?

A
atbild:
07. augustā, 2020

Reģistrējoties “Yandex. Taxi” lietotnes izmantošanai, jums ir saistoši arī šīs vietnes lietošanas noteikumi un privātuma politika. Tā kā “Yandex. Taxi” norādīja, ka šī ir viltus īsziņa, pirmšķietami secināms, ka uzņēmums ir pieļāvis jūsu personas datu (telefona numurs) noplūdi (prettiesisku nodošanu) trešajām personām bez tiesiska pamata vai arī jūsu datus ir apstrādājušas personas, pārkapjot Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 prasības. Ņemot vērā minēto, jums ir tiesības vērsties Datu valsts inspekcijā ar motivētu iesniegumu par jūsu personas datu prettiesisku apstrādi.

Lai izvērtētu, vai noticis morālais aizskārums un vai par to atbildīgs uzņēmums, jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar motivētu iesniegumu. Pēc apstākļu noskaidrošanas un vainojamās personas identifikācijas jums saskaņā ar Civillikuma 1635. pantu ir tiesības uz morālā kaitējuma atlīdzinājumu.

Civillikuma 1635.pants paredz: katrs tiesību aizskārums, tas ir, katra pati par sevi neatļauta darbība, kuras rezultātā nodarīts kaitējums (arī morālais kaitējums), dod tiesību cietušajam prasīt apmierinājumu no aizskārēja, ciktāl viņu par šo darbību var vainot.

Ar morālo kaitējumu jāsaprot fiziskas vai garīgas ciešanas, kas izraisītas ar neatļautas darbības rezultātā nodarītu cietušā nemantisko tiesību vai nemantisko labumu aizskārumu. Atlīdzības apmēru par morālo kaitējumu nosaka tiesa pēc sava ieskata, ņemot vērā morālā kaitējuma smagumu un sekas.

Aicinām jūs arī iepazīties ar tiesu prakses apkopojumu “Morālā kaitējuma atlīdzināšanā Civillietās”.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 42 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas