2019. gada 3. maijā “Latvijas Vēstnesī” tika publicēta ģenerālvienošanās par minimālo algu būvniecībā, kas nozīmē, ka tā stāsies spēkā 2019. gada 3. novembrī. Valsts iestāde izsludināja konkursu būvniecībā 2019. gada augustā, kuram es pieteicos, un 28. oktobrī konkurss noslēdzās. Manas firmas pieteikums tika noraidīts, norādot, ka sagatavotā tāme neatbilst prasībām, respektīvi, ar norādītajām celtnieku algām netiks izpildītas ģenerālvienošanās prasības (netiks nodrošināta jaunā minimālā alga). Būvniecības darbi tiks uzsākti 2020. gada pavasarī. Vai valsts iestāde drīkst tā darīt, ņemot vērā, ka konkurss tika izsludināts un noslēgts vēl pirms 2019. gada 3. novembra, kad stājās spēkā jaunais regulējums, kaut gan būvniecības darbi tiks uzsākti pēc 2019. gada 3. novembra?
Šajā gadījumā jāņem vērā, ka tiesiskās attiecības starp pasūtītāju un piegādātāju par būvdarbu veikšanu radīsies nevis ar konkursa izsludināšanas brīdi, bet gan ar iepirkuma līguma noslēgšanas brīdi, t. i., laikā, kad būs spēkā jaunie nosacījumi par minimālo algu būvniecībā. Tātad pretendentam, iesniedzot piedāvājumu, bija jārēķinās ar visām izmaksām publiskā būvdarbu līguma izpildes laikā, arī ar minimālo algu apmēru un piemērojamiem nodokļiem. Līdz ar to apšaubīt iestādes rīcības tiesiskumu nav pamata.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!