E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16244
Lasīšanai: 3 minūtes
3
3

Sabiedriskā transporta lietošanas noteikumi

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
05. februārī, 2019
Edgars

Labdien! Pēc ilgākas braukšanas pauzes kāpu sabiedriskajā transportā ar pārliecību, ka manā rīdzinieka kartē ir vismaz viens brauciens. Autobusā iekāpu kopā ar kontrolieru komandu un etalonu nopīkstināju kontroliera acu priekšā. Izrādās – kartē braucienu nebija. Man nebija arī skaidrās naudas biļetes iegādei, kā arī izkāpt vairs nevarēju, jo transports bija uzsācis kustību. Pēc mirkļa kontrolieris lūdza uzrādīt biļeti, ko arī izdarīju ar komentāru, ka nupat iekāpu, konstatēju faktu un tūlīt kāpšu ārā, lai iegādātos biļeti. Kontrolieris neatdeva manu karti trīs pieturas, kuru laikā neveiksmīgi (jo viņa aprīkojums nefunkcionēja) centās izrakstīt sodu, ko beigās izdarīja viņa kolēģe. Sods – 30 EUR. Uzskatu, ka man bija jābūt iespējai izkāpt tūlīt vai arī jāļauj izkāpt nākamajā pieturā, ņemot vērā, ka biju pārliecināts par braucienu esamību kartē (pretējā gadījumā nebūtu kāpis transportā kopā ar kontroli). Pamatojoties uz kādiem likumiem, normatīvajiem aktiem, saistošajiem noteikumiem, šo situāciju apstrīdēt? Paldies jau iepriekš!

A
atbild:
08. martā, 2019

Sabiedriskā transporta lietošanas kārtību Rīgā reglamentē Rīgas domes 2012. gada 28. februāra saistošie noteikumi Nr. 165 “Par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta lietošanu”. Minēto noteikumu 13. punkts nosaka: ja elektroniskais kartes lasītājs neveic brauciena autorizāciju (iedegas sarkanā gaisma vai nav signāla un neiedegas gaisma), pasažiera pienākums ir iegādāties braukšanas biļeti. Braukšanas biļetes reģistrācijas kārtību var atrast noteikumu 12. punktā.

Savukārt noteikumu 16. punkts nosaka: ja pasažieris neizmanto abonementa biļeti vai citu braukšanas tiesības apliecinošu dokumentu, kā arī, lai izmantotu paaugstināta servisa pārvadājumus, pasažierim ir pienākums pirms iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī sagatavot pēc iespējas precīzu naudu, iekāpt pa priekšējām durvīm un nekavējoties pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti. Transportlīdzeklī, kurā ir izvietots biļešu pārdošanas aparāts, pasažierim pēc iekāpšanas transportlīdzeklī ir pienākums nekavējoties iegādāties braukšanas biļeti minētajā aparātā.

Tādējādi pasažiera atbildība un pienākums ir pārliecināties par derīga braukšanas dokumenta (biļetes) esamību vai to iegādāties, konstatējot, ka braukšanas biļetes autorizācija nav notikusi sekmīgi.

Runājot par minēto noteikumu atbilstību patērētāju tiesību normu aizsardzības prasībām, – Jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar motivētu iesniegumu, notikuma aprakstu un pierādījumiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centra kompetencē ir izskatīt nosacījumu atbilstību patērētāju tiesību aizsardzības normu prasībām attiecībā uz patērētāja tiesībām neizmantot pakalpojumu (izkāpt no transportlīdzekļa), konstatējot brauciena apmaksas fakta neiespējamību, bez nelabvēlīgām sekām patērētājam.

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 3 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas