Labdien! Vēlējos noskaidrot, vai ir kāds likums/MK noteikumi, kas regulē skolēnu pārbaudes darbu/kontroldarbu vērtēšanu, pēc kā skolotājam būtu jāvadās? Un vai ir kaut kur stingri noteikts, kādas atzīmes skolotājs var skolēnam atļaut labot un kādas ne? Piemēram, ja skolnieks kontroldarbā (10 ballu skalā) ir nopelnījis atzīmi 4, vai skolotājs ir tiesīgs aizliegt šo atzīmi labot, ja skolnieks vēlas uzlabot savu iegūto vērtējumu? Skolnieks mācās pamatskolā. Paldies!
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas pamatprincipus un kārtību pamatizglītībā, kā arī mācību sasniegumu vērtēšanu 10 ballu skalā nosaka valsts pamatizglītības standarts – MK noteikumu Nr. 468 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem” 4. daļa “Izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi un kārtība”.
Savukārt mācību sasniegumu vērtēšanas formas, metodiskos paņēmienus, pārbaudījumu apjomu, skaitu, izpildes laiku un vērtēšanas kritērijus nosaka mācību sasniegumu vērtētājs (skolotājs), ievērojot attiecīgā mācību priekšmeta saturu un skolā īstenoto izglītības programmu.
Tomēr, lai mācību sasniegumu vērtēšana visā skolā notiktu pēc vienotiem principiem, ir ieteicams skolā izstrādāt savu iekšējo normatīvo aktu – izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību. Šajā dokumentā detalizētāk jānosaka kārtība, kādā tiek vērtēti skolēnu mācību sasniegumi, piemēram, minimālais pārbaudes darbu skaits mācību priekšmetos, prasības mājas darbu izpildei un vērtēšanai, vērtējumu labošanas iespējas u. c. Minētās kārtības esamība skolā ļauj pedagogiem izvirzīt vienādus nosacījumus un kritērijus mācību sasniegumu vērtēšanā, kā arī nepieļauj atšķirīgas attieksmes veidošanos pret skolēniem.
Ja vecākiem vai skolēniem rodas jautājumi, piemēram, par mācību sasniegumu vērtēšanas principiem un vērtējumu uzlabošanas iespējām, būtu vēlams vispirms uzzināt, vai skolā izstrādāta iekšējā kārtība par mācību sasniegumu vērtēšanu, un lūgt ar to iepazīties. Tā kā vērtējumu uzlabošanas kārtība minētajos Ministru kabineta noteikumos nav atrunāta, skolas vienotā iekšējā kārtībā var definēt vienotus noteikumus arī vērtējumu uzlabošanas jautājumā. Izglītības kvalitātes valsts dienesta ieskatā skolotājam ir jāļauj skolniekam samērīgā termiņā un skolas noteiktajā kārtībā (piemēram, vienu reizi divu nedēļu laikā no vērtējuma izlikšanas dienas) uzlabot jebkuru pārbaudes darbā iegūto vērtējumu. Turklāt pedagogam pēc skolēna vai viņa vecāku lūguma ir jāizskaidro pārbaudes darbā vai mācību priekšmetā izliktais vērtējums (atzīme).
Tādējādi jautājumu vai nesaprašanās gadījumā aicinām skolēna vecākus vispirms vērsties pie konkrētā mācību priekšmeta pedagoga vai skolas direktora, savukārt gadījumā, ja risinājumu neizdodas atrast, – pie pašvaldības izglītības speciālista (pašvaldības izglītības pārvaldes) vai Izglītības kvalitātes valsts dienestā ar lūgumu izvērtēt konkrēto gadījumu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!