E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 13298
Lasīšanai: 4 minūtes
TĒMA: Skola
1
17
1
17

Kā notiek skolēnu vērtēšana

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
24. novembrī, 2017
Ilze

Labdien! Vēlējos noskaidrot, vai ir kāds likums/MK noteikumi, kas regulē skolēnu pārbaudes darbu/kontroldarbu vērtēšanu, pēc kā skolotājam būtu jāvadās? Un vai ir kaut kur stingri noteikts, kādas atzīmes skolotājs var skolēnam atļaut labot un kādas ne? Piemēram, ja skolnieks kontroldarbā (10 ballu skalā) ir nopelnījis atzīmi 4, vai skolotājs ir tiesīgs aizliegt šo atzīmi labot, ja skolnieks vēlas uzlabot savu iegūto vērtējumu? Skolnieks mācās pamatskolā. Paldies!

A
atbild:
27. decembrī, 2017
Izglītības kvalitātes valsts dienests
Jana Veinberga, Licencēšanas un reģistru departamenta vecākā eksperte

Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas pamatprincipus un kārtību pamatizglītībā, kā arī mācību sasniegumu vērtēšanu 10 ballu skalā nosaka valsts pamatizglītības standarts – MK noteikumu Nr. 468 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem” 4. daļa “Izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi un kārtība”.

Savukārt mācību sasniegumu vērtēšanas formas, metodiskos paņēmienus, pārbaudījumu apjomu, skaitu, izpildes laiku un vērtēšanas kritērijus nosaka mācību sasniegumu vērtētājs (skolotājs), ievērojot attiecīgā mācību priekšmeta saturu un skolā īstenoto izglītības programmu.

Tomēr, lai mācību sasniegumu vērtēšana visā skolā notiktu pēc vienotiem principiem, ir ieteicams skolā izstrādāt savu iekšējo normatīvo aktu – izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību. Šajā dokumentā detalizētāk jānosaka kārtība, kādā tiek vērtēti skolēnu mācību sasniegumi, piemēram, minimālais pārbaudes darbu skaits mācību priekšmetos, prasības mājas darbu izpildei un vērtēšanai, vērtējumu labošanas iespējas u. c. Minētās kārtības esamība skolā ļauj pedagogiem izvirzīt vienādus nosacījumus un kritērijus mācību sasniegumu vērtēšanā, kā arī nepieļauj atšķirīgas attieksmes veidošanos pret skolēniem.

Ja vecākiem vai skolēniem rodas jautājumi, piemēram, par mācību sasniegumu vērtēšanas principiem un vērtējumu uzlabošanas iespējām, būtu vēlams vispirms uzzināt, vai skolā izstrādāta iekšējā kārtība par mācību sasniegumu vērtēšanu, un lūgt ar to iepazīties. Tā kā vērtējumu uzlabošanas kārtība minētajos Ministru kabineta noteikumos nav atrunāta, skolas vienotā iekšējā kārtībā var definēt vienotus noteikumus arī vērtējumu uzlabošanas jautājumā. Izglītības kvalitātes valsts dienesta ieskatā skolotājam ir jāļauj skolniekam samērīgā termiņā un skolas noteiktajā kārtībā (piemēram, vienu reizi divu nedēļu laikā no vērtējuma izlikšanas dienas) uzlabot jebkuru pārbaudes darbā iegūto vērtējumu. Turklāt pedagogam pēc skolēna vai viņa vecāku lūguma ir jāizskaidro pārbaudes darbā vai mācību priekšmetā izliktais vērtējums (atzīme).

Tādējādi jautājumu vai nesaprašanās gadījumā aicinām skolēna vecākus vispirms vērsties pie konkrētā mācību priekšmeta pedagoga vai skolas direktora, savukārt gadījumā, ja risinājumu neizdodas atrast, – pie pašvaldības izglītības speciālista (pašvaldības izglītības pārvaldes) vai Izglītības kvalitātes valsts dienestā ar lūgumu izvērtēt konkrēto gadījumu.

Labs saturs
17
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 70 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas