Labdien! Vēlējos precizēt jautājumu par svētku dienu apmaksu, ja tās iekrīt darba dienā un šajā dienā netiek strādāts. Cik sapratu no pieejamās informācijas, tad par šīm dienām darba devējam būtu jāmaksā. Uzņēmumā ir divi samaksas veidi – stundas tarifa likme un mēnešalga. Tiem, kuriem ir stundas tarifa likme, par svētku dienām nemaksā. Ja esmu pareizi sapratusi, tad kā man šādā situācijā rīkoties, lai darba devējs ievērotu Darba likumā noteiktās normas?
Piemērojot Darba likuma 74. panta pirmās daļas 8. punktu un šā panta trešo daļu, secināms, ja noteikta mēneša ietvaros darbiniekam viņa parastajā darba dienā iekrīt kāda svētku diena, kurā viņš neveic darbu, mēnešalgas gadījumā darbiniekam tiek izmaksāta noteiktā darba samaksa, jo šīs darba samaksas gadījumā darbiniekam noteiktā darba alga nemainās atkarībā no darba dienu un svētku dienu, kas iekrīt darbadienā, skaita.
Savukārt, ja darbiniekam ir noteikta stundas tarifa likme un viņš neveic darbu svētku dienā, kura iekrīt viņa parastajā darba dienā, viņam izmaksājama Darba likuma 74. panta trešajā daļā paredzētā atlīdzība.
Darbinieks savas aizskartās tiesības var aizstāvēt, vēršoties tiesā vai Valsts darba inspekcijā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!