Labdien! Uzsāku darbu valsts pārvaldē, esmu amatpersona. Pirmajā darba dienā, kad sāku strādāt, bija mammītes bēres. (Nomira, protams, dažas dienas iepriekš). Tagad pagājuši ir vairāk nekā 3 mēneši. Vēlos noskaidrot, vai man pienākas pabalsts sakarā ar mammītes nāvi?
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 20. pants nosaka tiesības darbiniekam saņemt pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātā, bērna, vecāku, vecvecāku, adoptētāja vai adoptētā, brāļa vai māsas) vai apgādājamā nāvi ne vairāk kā vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Minētā pabalsta piešķiršanas kārtību nosaka MK 2010. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 565 „Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām” VI sadaļa „Pabalsts sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi” . Noteikumu 36. punkts nosaka, lai amatpersona vai darbinieks saņemtu pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātais, bērni, vecāki, vecvecāki, adoptētāji un adoptētie, brāļi un māsas) vai apgādājamā nāvi, tā gada laikā pēc ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves iesniedz attiecīgās institūcijas vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai iesniegumu par pabalsta piešķiršanu.
Tādējādi katrā individuālā gadījumā pēc iesnieguma par pabalsta piešķiršanu saņemšanas institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona var lemt par pabalstu sakarā ar mātes nāvi līdz vienas minimālās mēnešalgas apmēram.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!