E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 33754
Lasīšanai: 3 minūtes
1
1
1
1

Kur vērsties, ja pārkāptas patērētāja tiesības

J
jautā:
02. septembrī, 2024
Reinis

Maldinošas komercreklāmas iespaidā patērētājs likumā noteiktajā kārtībā paraksta aizdevuma līgumu ar nosacījumu, ka aizdevums tiek ieskaitīts šā pārdevēja (komersanta) kontā, bet pirkuma priekšmetu neparaksta, jo atklāj, ka ir svarīgi maldināts. Komersants naudu aizdevējam neatmaksā. Kas jādara patērētājam, ja tiesa viņam pieprasa atdot aizdevējam naudu? 

A
atbild:
09. septembrī, 2024

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. pants noteic, ka patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja: 

  1. iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumu, digitālo saturu vai digitālo pakalpojumu nav ievērota patērētāja izvēles brīvība un viņa izteiktā griba; 
  2. nav ievērots līgumslēdzēju pušu vienlīdzības princips un līguma noteikumi ir netaisnīgi; 
  3. nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci, pakalpojumu, digitālo saturu vai digitālo pakalpojumu, vai preces, pakalpojuma, digitālā satura vai digitālā pakalpojuma cenu; 
  4. patērētājam pārdota nedroša vai līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai sniegts nedrošs vai līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums, digitālais saturs vai digitālais pakalpojums; 
  5. samaksa par pirkumu un svars vai mērs nav noteikti pareizi, kā arī nav nodrošināta iespēja pārliecināties par to; 
  6. līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas; 
  7. patērētājam nav dota iespēja realizēt atteikuma tiesības, noslēgta līguma atcelšanas, noslēgta līguma nosacījumu grozīšanas vai citas likumīgās vai līgumiskās tiesības; 
  8. nav izsniegts darījumu apliecinošs dokuments. 

Jūsu minētajā situācijā būtu nepieciešams iepazīties ar noslēgtā līguma nosacījumiem, to, kā izpaudās maldināšana, kā arī citiem būtiskiem apstākļiem (piemēram, kādēļ komersants neatdod naudu). Ja ir pārkāptas patērētāja tiesības, tad ir iespējams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kura kompetencē ir izskatīt par patērētāju tiesību pārkāpumiem saņemtos patērētāju iesniegumus un palīdzēt patērētājiem strīdu risināšanā ar pārdevējiem vai pakalpojumu sniedzējiem. Vienlaikus, ja strīda izskatīšana jau ir nonākusi tiesā, tad būtu ieteicams arī vērsties pie jurista vai zvērināta advokāta, kas varētu aizstāvēt jūsu intereses tiesā, tostarp nepieciešamības gadījumā – pārsūdzēt nelabvēlīgu tiesas spriedumu.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 122 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas