E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 35854
Lasīšanai: 3 minūtes

Ja, atverot preces iepakojumu, tiek konstatēts tās bojājums

J
jautā:
19. martā, 2025
Justīne

Labdien! Vienā no Latvijas telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēju veikaliem iegādājos jaunu televizoru, parakstījām dokumentus, savācām televizoru, nogādājām mājās. Aizvedot televizoru mājās, uznesot uz dzīvokli un izpakojot, konstatējām, ka ekrāns ir diezgan bojāts, respektīvi, zirneklis pa ekrāna augšdaļu, turklāt vietā, kur tas tiek aizsargāts ar putuplastu. Kā šādā situācijā rīkoties? Ar veikalu uzreiz sazinājāmies, tas noteikti neuzņemas nekādu atbildību par to, tikai pateica, ka vajadzēja lūgt atvērt iepakojumu veikalā, bet dažos veikalos tas ir darbinieku pienākums, lūgt klientam uz vietas atvērt iepakojumu, jo klients pats par to var neiedomāties vai aizmirst pajautāt. 

A
atbild:
01. aprīlī, 2025
Vēršam uzmanību, ka šajā atbildē sniegtā tiesību normu interpretācija ir informatīva.

Kā var noprast, strīds ir radies tādēļ, ka nav zināms, kurā brīdī prece ir tikusi bojāta – vai tā bija bojāta jau veikalā vai arī, piemēram, nepareizas transportēšanas dēļ. Ja mutiski neizdodas rast kopsaucēju ar pārdevēju un uzskatāt, ka prece ir bojāta pārdevēja vainas dēļ, tad jūs varat vērsties ar rakstveida iesniegumu pie pārdevēja, lai vienotos par risinājumu.  

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 28. panta pirmā daļa paredz, ka patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām: 

  1. novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem; 
  2. apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem; 
  3. attiecīgi samazina preces cenu; 
  4. atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu. 

Pārdevējam ir pienākums sniegt atbildi 15 darbdienu laikā. Ja pārdevējs atsakās vienoties par risinājumu, tad atteikuma iemeslam ir jābūt pamatotam. 

Ja lemsiet veikt ekspertīzi, lai noteiktu preces bojājuma iemeslus, tad šeit ir pieejami Patērētāju tiesību aizsardzības centra ieteikumi par to, kāda informācija jānorāda eksperta atzinumā, lai dokuments būtu izmantojams kā pierādījums, kas pamato patērētāja viedokli par preces neatbilstību līguma noteikumiem. 

Ja saņemsiet pārdevēja atteikumu sakarā ar preces bojājumu, tad varat vērsties pēc palīdzības: 

  • Patērētāju tiesību aizsardzības centrā;
  • pie attiecīgās jomas ārpustiesas strīdu risinātāja;
  • Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un attiecīgajā jomā ir iespējams sasaukt komisiju;
  • tiesā, tai skaitā saskaņā ar prasības pieteikumu vienkāršotās procedūras lietas ierosināšanai. 
Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 272 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas