Manā darbavietā notiek remontdarbi, cehā lido putekļi, cilvēki nevar normāli strādāt. Priekšniekam ir vienalga. Kas mums jādara, lai situāciju normalizētu?
Saskaņā ar Darba aizsardzības likuma 27. panta pirmo daļu darba devējs ir atbildīgs par nodarbināto drošību un veselību darbā. Saskaņā ar Darba aizsardzības likuma 5. panta pirmās un otrās daļas vispārīgajiem principiem darba devējam ir pienākums organizēt un nodrošināt darba aizsardzības sistēmas darbību uzņēmumā. Darba vides riski un to novērtēšana ir viena no darba aizsardzības sistēmas jomām, ko nodrošina darba devējs, balstoties uz Ministru kabineta noteikumiem Nr. 660 “Darba vides iekšējās uzraudzības veikšanas kārtība”.
Līdz ar to darba devējam ir jānovērtē darba vides apstākļi un riski, kuros darbinieki strādā (arī situācijā, ja radušās pārmaiņas darba vidē), un jāveic atbilstoši pasākumi risku samazināšanai vai novēršanai. Jānorāda, ka arī nodarbinātajam ir pienākumi darba aizsardzības jomā, kas noteikti Darba aizsardzības likuma 17. pantā, un viens no tiem ir nekavējoties ziņot darba devējam, tiešajam darba vadītājam vai darba aizsardzības speciālistam par jebkuriem darba vides faktoriem, kuri rada vai var radīt risku personu drošībai un veselībai, arī par trūkumiem uzņēmuma darba aizsardzības sistēmā.
Ja uzskatāt, ka pēc vēršanās pie darba devēja viņa veiktie darba aizsardzības pasākumi, kā arī piešķirtie un izmantotie līdzekļi nav pietiekami, lai nodrošinātu nodarbināto drošību un veselības aizsardzību darbā, tad jums ir tiesības vērsties Valsts darba inspekcijā ar iesniegumu, lai uzņēmumā tiktu veikta pārbaude.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!