Labdien! Īrēju dzīvokli. Pusgadu elektroenerģijas skaitītājs strādāja nepareizi un nerādīja īsto patēriņu. Dzīvokļa īpašniece tikai pēc kāda laika izsauca darbiniekus, kas nomainīja skaitītāju. Vecais tika nosūtīts ekspertīzei. Satraucos, kādas sekas tas atstās uz mani kā īrnieku. Līgums ir noslēgts starp dzīvokļa īpašnieku un kompāniju, kas nodrošina elektrības piegādi. Tātad dzīvokļa īpašniecei būs kāds finansiāls sods par to, ka laikus netika nomainīts skaitītājs?
Elektroenerģijas uzskaites skaitītājs ir AS “Sadales tīkls” īpašums, līdz ar to tā pārbaude (ja ir konstatēta nekorekta elektroenerģijas uzskaite) ir šī uzņēmuma kompetencē.
Kā norādīts “Sadales tīkla” mājaslapā: “Skaitītāja darbības pārbaudi iesakām pieteikt, ja
Pakalpojumu varat pieteikt arī tad, ja nekādu acīmredzamu bojājumu nav, tomēr vēlaties, lai elektrības uzskaites iekārtas darbību novērtē “Sadales tīkla” speciālisti.
Skaitītāja darbības pārbaude ir maksas pakalpojums. Ja pārbaudes laikā konstatēsim, ka skaitītājs ir bojāts, maksu par pakalpojumu nepiemērosim.”
“Sadales tīkls” iesaka: “Ja šķiet, ka skaitītājs griežas par ātru, spiediet uz pogas zemāk, lai autorizētos klientu portālā un pieteiktu pakalpojumu. Pakalpojumu varat pieteikt arī pie sava elektroenerģijas tirgotāja.”
Par īpašumā uzstādīto uzskaites mēraparātu darbības (nomaiņas, verifikācijas u. tml.) atbilstību tiesību aktos noteiktajām prasībām ir atbildīgs īpašuma īpašnieks. Īrnieka atbildība varētu tikt piemērota tikai gadījumos, ja īrnieks ir bojājis vai kādi citādi “ietekmējis” mērierīci, kā rezultātā skaitītājs uzskaita neprecīzu elektroenerģijas patēriņu.
Tādējādi atbildes uz jūsu jautājumiem ir jāmeklē pušu starpā noslēgtajā īres līgumā (kurai pusei jāuzņemas atbildība par konkrētu pakalpojumu nodrošināšanu).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!