Labdien! Nopirku apavus, un pēc trijām nedēļām ir atklājies defekts. Vai es varu tos atdot atpakaļ, ja ir saglabājusies tikai čeka kopija no bankas termināļa? Kopijā norādīts veikala nosaukums, datums, summa un kvīts numurs. Paldies!
Bankas karšu termināļa kvīts nav uzskatāma par darījumu apliecinošu dokumentu.
To, kas ir darījumu apliecinošs dokuments, nosaka Ministru kabineta 2014. gada 11. februāra noteikumi Nr. 96 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”.
Protams, ka kvīts ļauj identificēt darījuma dienu, laiku, summu un pārdevēju. Tomēr kvīts neidentificē to, kādas preces iegādātas.
Valsts ieņēmumu dienests ir sniedzis Patērētāju tiesību aizsardzības centram skaidrojumu, ka tad, ja patērētājam darījumu apliecinošais dokuments nav saglabājies, patērētājs ir tiesīgs vērsties pie pārdevēja un lūgt izsniegt attaisnojuma dokumentu par veikto darījumu. Savukārt pārdevējam šāds dokuments patērētājam ir jāizsniedz.
Ja patērētājam gadījies čeku pazaudēt vai čeks nav saglabāts, tad patērētājs vienalga var vērsties pie pārdevēja ar savu problēmu, jo ne vienmēr pārdevējs uzstās, ka čeks ir jāuzrāda, lai risinātu problēmu. Iespējams, ka pārdevējs var identificēt darījumu citos veidos, piemēram, no bankas norēķinu karšu termināļa kvīts, klienta priekšrocības programmas vai pēc pašas preces.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs vienmēr aicina patērētāju vērsties pie pārdevēja ar savu jautājumu, lai rastu risinājumu. Ja problēmu tomēr neizdodas atrisināt, tad var vērsties pēc palīdzības Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!