Vai biedrība, kas apsaimnieko un pārvalda savu daudzdzīvokļu māju, kura lielāka par 1500 m2, arī turpmāk drīkstēs to darīt, sākot ar 01.03.2022., ja nevienam no biedrības valdes locekļiem nav attiecīgās namziņa kvalifikācijas un piekļuves BIS sistēmai? Vai visu dokumentāciju būs iespēja iesniegt papīra veidā?
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 8. pants paredz, ka mājas lieta iekārtojama par ikvienu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju un mājas lietu kārto dzīvojamās mājas īpašnieks, ja tas nav noteicis citu personu mājas lietas kārtošanai.
Pašreiz spēkā esošā Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma redakcija paredz – ja daudzdzīvokļu mājas kopējā platība pārsniedz 1500 m2, tad dzīvojamās mājas pārvaldīšanai nepieciešamo profesionālo izglītību un vismaz trešo profesionālās kvalifikācijas līmeni apliecinošs dokuments nepieciešams:
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums noteic, ka no 2023. gada 1. marta visiem daudzdzīvokļu mājas pārvaldniekiem ir pienākums kārtot mājas lietu Būvniecības informācijas sistēmā. Lai to varētu izdarīt, ir jāreģistrējas pārvaldnieku reģistrā. Šim nolūkam arī biedrību, kuras izveidotas vienā dzīvojamajā mājā, kas ir lielāka par 1500 m2, pārvaldniekiem vajag apliecināt atbilstību noteiktām izglītības prasībām.
LV portāls jau rakstīja, ka Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi grozījumus Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, paredzot, ka dzīvokļu īpašnieku biedrībām, kuras pārvalda vienu dzīvojamo māju, kas ir lielāka par 1500 m2, pārvaldnieka izglītību tomēr nevajadzēs.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!