E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 27677
Lasīšanai: 3 minūtes

Kā rīkoties, ja tiešsaistes pirkuma procedūra pircējam rada šaubas par tās godīgumu

J
jautā:
21. oktobrī, 2022
Inese

Labdien! Vēlējos noskaidrot, vai viena sadzīves tehnikas tirdzniecības uzņēmuma tirdzniecības praksi internetā var uzskatīt par godīgu un atbilstošu likumiem. Internetā pasūtīju putekļsūcēju, pēc divām dienām e-pastā saņēmu paziņojumu: “Urrā, pasūtījums drīz tiks piegādāts! Kurjers drīz piegādās Tavas pasūtītās preces.” Taču tajā pašā minūtē (plkst. 14.29) tika atsūtīts vēl viens e-pasts: “Lai gan mēs vienmēr pieliekam lielas pūles, lai vēlamās preces sasniegtu Tevi pēc iespējas ātrāk, diemžēl šoreiz mēs nevarēsim piegādāt preces laikā. [..] Mēs saprotam, cik pacietīgi Tev jāgaida savs sūtījums, tāpēc, lai parādītu, cik pateicīgi esam, mēs vēlamies Tev piešķirt personīgo atlaides kodu nākamajam pirkumam. Pēc atlaides koda ievadīšanas Tu saņemsi 10 €, ko varēsi izmantot pasūtījumam no 30 € un vairāk. Ievadi kodu pirkumu grozā piegādes solī, un atlaide tiks piemērota automātiski.” Manuprāt, vienas minūtes laikā nevar saņemt divus šāda satura e-pastus. Uzskatu, ka tā ir pircēja maldināšana un savā ziņā arī krāpšana, mēģinot viņu uzķert uz alkatības āķa ar 10 eiro atlaidi nākamajam pirkumam. Ko par šādu tirdzniecības praksi saka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs? Vai tā ir likumīga? Paldies par atbildi!

A
atbild:
28. oktobrī, 2022

Jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), jo viena no galvenajām PTAC funkcijām ir juridiskās palīdzības sniegšana. Tas ir noteikts Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 25. panta 4. punkta piektajā apakšpunktā.

Tomēr pirms vērsties PTAC ir ieteicams sazināties ar pārdevēju un risināt konfliktu pārrunu veidā atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 261. pantā noteiktajam.

Pircējam ir iespēja atteikties no preces, tas ir noteikts Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. pantā.

Lai vairāk uzzinātu par šo jautājumu, varat lasīt LV portāla skaidrojumu “Augstākās tiesas Senāta jaunākās atziņas patērētāju tiesību aizsardzības jomā”.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 190 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU