Administratīvi teritoriālās reformas sekas. Pašvaldība, apvienojot novadus, veido jaunu administratīvo aparātu, t. i., jaunas nodaļas. Vakanto nodaļu vadītāju amatos vadība ieceļ sev zināmus darbiniekus, kas pirms tam pildījuši citas funkcijas. Ne visiem ieceltajiem ir zināšanas, pieredze un vadītāja dotības. Ne ārēji, ne iekšēji konkursi rīkoti netiek, arī izvērtēšanas nav. Cik tas ir likumīgi?
Pašvaldību autonomā kompetence ir patstāvīga darba organizēšana pašvaldības administrācijas darbībā.
Tieši Administratīvi teritoriālās reformas ieviešanas laikā VARAM izstrādāja metodikas 2021. gada jaunveidojamo novadu pašvaldību darbības uzsākšanai, kurā tostarp (3. nodaļa) ir sniegti labās prakses ieteikumi, kā organizēt pašvaldības administrācijas struktūru pēc 2021. gada 1. jūlija.
Piemēram, centralizēt noteiktu funkciju izpildi; centralizēti vadot, bet decentralizēti izpildot noteiktas funkcijas; decentralizēt noteiktas funkcijas izpildei teritoriālās iestādēs vai struktūrvienībās novada pilsētās vai novada pagastos. Savukārt struktūrvienību vadītāju kompetenci nosaka amata aprakstā vai darba līgumā.
Papildus vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta ieteikumi Nr. 2 “Valsts pārvaldes iestādes struktūras izveidošanas kārtība” nosaka valsts tiešās pārvaldes iestādes struktūras izveidošanas kārtību, lai panāktu vienotas un skaidras iestāžu institucionālās struktūras izveidošanu, optimālu cilvēkresursu plānošanu un ekonomiski un funkcionāli efektīvu valsts budžeta līdzekļu izlietošanu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!