E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 18895
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Mājoklis
1
1

Ja dzīvoklī netiek nodrošināta karstā ūdens padeve

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
20. decembrī, 2019
Benita

Labvakar! Jau otro mēnesi manam dzīvoklim netiek nodrošināta karstā ūdens padeve. Man tiek paskaidrots, ka ūdens kaut kur noplūst, bet, kad man vajag, lai zvanu, tad pados. Kas tas par absurdu? Tas ir labiekārtots dzīvoklis, bet nu jau skaitās nelabiekārtots. Solīja ūdens padevi nokārtot 08.12.19.; 14;12;19; 21.12.19., nu jau 09.01.2020. Tad neesot iepirkti materiāli, tad nav santehniķu. Par karstā ūdens cirkulāciju maksa tiek prasīta. Tas sākās pēc tam, kad aizrādīju, ka karstā ūdens padeve saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem jānodrošina visu diennakti attiecīgā temperatūrā, lai izvairītos no saslimšanas ar Leģionāru slimību. Mājas vecākais pateica, ka nekas nenotiks, jo es sūdzos namu apsaimniekotājam. Esmu kļuvusi par ķīlnieku viņu rokās. Vai uzsākt tiesvedību, vērsties šķīrējtiesā? Īres līgumus mums arī SIA “Livonijas nami” neizsniedz. Cik saprotu, tad šis process būs ilgs.

A
atbild:
14. janvārī, 2020
Latvijas Zvērinātu advokātu kolēģija
Jolanta Kramerovska, zvērināta advokāte
SIA "Livonijas nami"
Edgars Jakubauskis, uzņēmuma pārstāvis

No apraksta nav secināms, kāds statuss ir personai – vai tā ir īrnieks vai īpašnieks (tekstā ir norādes uz abiem statusiem). Dzīvojamās mājas (dzīvokļa īpašuma) īpašniekam būtu jānodrošina pienācīga īpašuma apsaimniekošana vai nu pašam kā pārvaldītājam, vai uz pilnvarojuma pamata ieceltajam ēkas pārvaldniekam, pieprasot nodrošināt pārvaldīšanas pienākumu izpildi saskaņā ar līgumu. Par pārvaldīšanas līgumā noteikto pienākumu izpildi un ar to nodarītajiem zaudējumiem īpašnieks var vērsties pret pārvaldnieku tiesā, kā arī gadījumā, ja pārvaldīšanas pakalpojumu kvalitāte nav apmierinoša, rosināt dzīvokļu īpašnieku kopību saskaņā ar Dzīvokļu īpašuma likuma noteikumiem lemt jautājumu par pārvaldnieka nomaiņu.

Savukārt SIA “Livonijas nami” 6. janvārī LV portālu informēja, ka nav saņēmuši ne no viena iedzīvotāja iesniegumu par konkrēto problēmu šajā mājā. Problēma radās, nomainot blakusdzīvokļu stāvvadus, tagad tiks mainīti nākamie, jo vecās ūdens caurules savu laiku ir nokalpojušas. Kārtējie darbi tiek plānoti un veikti atkarībā no pieejamā mājas uzkrājuma.

Problēma ir zināma un tiek risināta, ir panākta vienošanās, ka šis karstā ūdens stāvvads janvārī tiks nomainīts.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 44 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas