AMATU KONKURSI
LASĪT VĒLĀK ( 3 )
E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 13619
Lasīšanai: 4 minūtes
TĒMA: Skola
2
3
2
3

Pedagoga profesionālā kvalifikācija un darbības kvalitātes novērtējums

J
jautā:
11. janvārī, 2018
Skolotāja

Labdien! Jums raksta vispārizglītojošo mācību priekšmetu un interešu izglītības skolotāja. Mācību priekšmeta specifikas dēļ (minimāls stundu skaits mācību nedēļā pamatskolas klasēs) atbilstoši iegūtajai pedagoga kvalifikācijai strādāju divās Latvijas vispārizglītojošajās skolās par mācību priekšmetu skolotāju un interešu izglītības skolotāju, vēl vienā skolā – par interešu izglītības skolotāju. Kopā man ir nedaudz vairāk kā viena skolotāja darba slodze. Liels bija mans pārsteigums, kad vienas vispārizglītojošās skolas administrācija mani informēja, ka 2018. gadā Latvijā ir mainījušies pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpju piešķiršanas noteikumi un man ir jāpiesakās profesionālās kvalitātes pakāpju novērtēšanai gan kā vispārizglītojošo mācību priekšmetu skolotājai, gan kā interešu izglītības skolotājai. Un citās Latvijas skolās iegūtā pedagogu profesionālās kvalifikācijas pakāpe, lai saņemtu piemaksu par attiecīgo pakāpi, nebūs derīga. Vai tas nozīmē, ka man ar nepilnu darba slodzi ir piecas reizes jāapliecina sava profesionālā kvalifikācija? Zinot, ka skolas direktoram ir tiesības piešķirt pedagogam profesionālās kvalifikācijas pakāpi arī uz vienu gadu, situācija, manuprāt, ir absurda. Vai nākamas solis būs piecu bakalaura un maģistra izglītības dokumentu nepieciešamība, lai es varētu turpināt pedagoga darbu Latvijas skolās? Būšu pateicīga, ja “Latvijas Vēstneša” portālā par radušos situāciju sniegsiet publisku skaidrojumu ne vien man, bet arī citiem Latvijas skolotājiem un skolu administrācijai.

A
atbild:
15. februārī, 2018
Izglītības un zinātnes ministrija
Inta Bērziņa, Komunikācijas un dokumentu pārvaldības nodaļas vecākā konsultante

Vispirms jāpaskaidro, ka pedagoga profesionālā kvalifikācija un profesionālās darbības kvalitātes novērtēšana (rezultātā piešķir kvalitātes pakāpi) ir atšķirīgas lietas. Kvalifikāciju piešķir vienu reizi, izsniedzot diplomu par iegūto izglītību un attiecīgi piešķirto kvalifikāciju, tā atkārtota pierādīšana nav nepieciešama.

Profesionālās darbības kvalitāti novērtē izglītības iestādes administrācija, veicot iekšējo kontroli, un tās pienākums novērtēt izglītības iestādes darbības kvalitāti kopumā ir katru mācību gadu.

Saistībā ar pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanu 2017. gada 22. augustā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 501 “Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas organizēšanas kārtība”. Tie nosaka, ka novērtēšanas Nolikumu izstrādā izglītības iestāde, kas veic novērtēšanu. Savukārt Izglītības likuma 491. pantā ir noteikts – kas var prasīt novērtēšanu, kas veic novērtēšanu, pēc kādiem kritērijiem kādu pakāpi uz kādu termiņu var piešķirt pedagogam, kā arī – kādos gadījumos ir tiesības atņemt piešķirto pakāpi un kad pedagogs uz novērtēšanu var pieteikties atkārtoti.

Ja pedagogs strādā vairākās izglītības iestādēs, viņam ir tiesības prasīt novērtēšanu katrā no šīm iestādēm. Vienas izglītības iestādes ietvaros pedagogam vērtējums jāgūst vienu reizi ar iespēju novērtēties visos amatos, kādos pedagogs šajā skolā strādā ( minēti Izglītības likuma 491. pantā).

Pedagogs var strādāt skolā, ja viņam ir atbilstoša izglītība un profesionālā kvalifikācija, bet viņš nav prasījis savas profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanu vai viņam tā nav piešķirta.

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 16 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
NOVĒRTĒ PĀRMAIŅAS