Katru gadu Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunī 116111 tiek saņemti tūkstošiem zvanu ar dusmām, sāpēm, vilšanos, nogurumu, bezspēcības sajūtu – lai gan visas emocijas ir vajadzīgas, tomēr reizēm tās traucē sevī saskatīt spēku, kas ļautu atšķetināt mezglu, kas izveidojies. Bieži atbildes ir turpat – rokas stiepiena attālumā, bet paslēpušās aiz smaguma un mulsuma. To labi izprot arī šā gada kampaņas vēstnesis - Labklājības ministrs Uldis Augulis, kurš dalās ar savām atbildēm uz visbiežākajiem bērnu un pusaudžu uzdotajiem jautājumiem!
Labklājības ministrs Uldis Augulis, komentējot savu dalību kampaņā, uzsver:” Ar prieku piedalos šajā kampaņā. Jebkurš bērnu uzdotais jautājums ir svarīgs, un mums jāmācās uz tiem atbildēt cieņpilni, vienkārši, cilvēcīgi un interesanti. Bērnu pieredze savā vidē ir unikāla, un jautājumi noteikti ir radušies, risinot konkrētu - lielu vai mazu problēmsituāciju. Tāpēc ir tik svarīgi novērtēt uzticēšanos, kurai ir jābūt abpusējai. Man, kā ministram, tētim un nu jau vectēvam ir svarīgi, lai bērni ir droši un drosmīgi, lai viņi apzinās, ka bērni tiek uzklausīti un ņemti vērā kā sarunu partneri.”
Kampaņas laikā tiks publicēti vairāki video, kuros būs iespēja uzzināt, kā dažādās situācijās bērniem un pusaudžiem ieteiktu rīkoties Labklājības ministrs.
Kampaņas video pieejami: https://youtube.com/playlist?list=PLwWs_DnCWKxBazyvuz9-AsjaQqj-SD8DB&si=06-uqQB4F6XIrbri
Bieži šķiet, ka īstais spēks slēpjas spējā visu varēt pašam – bez citu palīdzības, atbalsta un iedrošinājuma, tomēr gadu garumā Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunī 116111 saņemtie zvani liecina, ka reizēm visdrosmīgākais un uzņēmīgākais solis ir lūgt atbalstu un palīdzību! Nereti ne konkrētā atbilde, bet pati cilvēcība, iejūtība, interesants virziens ir tas, kas palīdz sevī rast spēku domāt plašāk.
Kampaņas laikā zvanīt un saņemt atbalstu īpaši aicināti bērni un pusaudži, kā arī vecāki, likumiskie pārstāvji, pedagogi un citi interesenti, kuru jautājumi saistīti ar bērniem un bērnu iekšējo resursu atpazīšanu vai pilnveidošanu.
Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, kas ir anonīma un darbojas visu diennakti. Darbadienās plkst. 12.00-20.00 ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties, arī izmantojot tiešsaistes konsultācijas (čats) – čata logs meklējams mājaslapā www.uzticibastalrunis.lv vai bezmaksas mobilajā lietotnē “Uzticības tālrunis”, vai arī vēršoties pēc palīdzības e-pastā – uzticibaspasts116111@bac.gov.lv.