Labdien! Vai ir kāds likums (likuma pants), kas nosaka daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotāja saziņas kārtību ar iedzīvotājiem, proti, cik ātri apsaimniekotājam jāatbild uz pretenziju? Pretenzija tika parakstīta un nosūtīta uz e-pasta adresi. Paldies!
Vēršam uzmanību, ka šajā atbildē sniegtā tiesību normu interpretācija ir informatīva un tai piemīt vienīgi ieteikuma raksturs. |
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 11. pants paredz, ka pārvaldīšanas līgumā norādāmas vismaz šādas ziņas un nosacījumi:
1) līdzēji;
2) tās dzīvojamās mājas adrese, kurā veicams pārvaldīšanas uzdevums;
3) pārvaldniekam uzdotās obligāti veicamās pārvaldīšanas darbības, tai skaitā dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamo pakalpojumu uzskaitījums, atbilstoši šā likuma 6. panta otrajā daļā noteiktajam;
4) pārvaldniekam uzdotās citas atbilstoši dzīvojamās mājas īpašnieka gribai veicamās pārvaldīšanas darbības atbilstoši šā likuma 6. panta trešajā daļā noteiktajam;
5) termiņi un kārtība, kādā sniedzams pārskats par pārvaldīšanas uzdevuma izpildi, tai skaitā pārskats par pārvaldnieka rīcībā nodoto finanšu līdzekļu izlietošanu;
6) kārtība, kādā pārvaldnieks sniedz informāciju dzīvojamās mājas īpašniekam;
6.1) ar dzīvojamās mājas īpašnieka lēmumu noteikta kontaktpersona, kas nodrošina ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītās informācijas apriti (turpmāk – kontaktpersona);
7) jautājumi, kuros dzīvojamās mājas īpašnieks pilnvarojis pārvaldnieku pieņemt lēmumus viņa vietā, slēgt līgumus viņa vietā, kā arī veikt maksājumus un saņemt maksājumus, pārstāvēt dzīvojamās mājas īpašnieku tiesā;
8) ar pārvaldīšanas uzdevuma izpildi saistīto pārvaldīšanas izdevumu apmērs, to noteikšanas un maksāšanas kārtība, atsevišķi norādot:
9) noteikumi, kas reglamentē ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītās informācijas sniegšanu valsts un pašvaldības iestādēm;
10) pārpilnvarojuma apjoms, ja līdzēji vienojas par pārvaldīšanas uzdevuma tālākdošanu;
11) pārvaldīšanas līguma grozīšanas un izbeigšanas kārtība;
12) no pārvaldīšanas līguma izrietošo saistību un lietu pārņemšanas kārtība līguma noslēgšanas, grozīšanas vai izbeigšanas gadījumā;
13) pārvaldīšanas līguma termiņš;
14) pārvaldnieka atbildības apjoms un iestāšanās brīdis.
Tādējādi informācijas sniegšanas kārtību varētu meklēt noslēgtajā pārvaldīšanas (apsaimniekošanas) līgumā, kam noteikti jābūt pieejamam jūsu mājas lietā Būvniecības informācijas sistēmā (BIS).
Iesnieguma likuma normas, kas pamatā ir saistošas valsts un pašvaldību struktūrām, bet vienlaikus tās var izmantot arī komercstruktūras, vispārīgi paredz, ka atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas.
Tāpat Iesniegumu likums noteic: ja iesniegumā ietverta sūdzība, kurā iestādei izteikts aizrādījums vai neapmierinātība par tās kompetencē esošu jautājumu vai iestādes darbinieka rīcību, iestāde atbildē uz iesniegumu norāda apsvērumus, kas ir par pamatu šādai iestādes vai tās darbinieka rīcībai (5. panta trešā un piektā daļa).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!