Labdien! Nesen manā dzīvoklī, ko apsaimnieko RNP, notika avārija iekšējā stāvvadā, vannas istabā. Avārijas brigāde ir uzsākusi darbus. Ņemot vērā kaimiņu applūdināšanas riskus, darbinieki pagrabstāvā noslēdza ūdens padevi un aizbrauca pēc detaļām, lai pabeigtu mūsu dzīvoklī darbu ar stāvvadu. Šajā laikposmā kaimiņiene patvaļīgi aizgāja uz pagrabstāvu un atvēra visus krānus, un mums no sabojātā stāvvada kā strūklaka sāka tecēt ūdens. To konstatēja mans vīrs, kad aizskrēja uz pagrabstāvu un ieraudzīja, ka kaimiņiene mums apzināti kaitē. Sakiet, lūdzu, ko darīt? Esmu ziņojusi mūsu nama pārvaldniecei, viņa atteica sniegt palīdzību vai padomu. Kādi ir likumi, noteikumi, kas nosaka pagrabstāva tehniskās daļas drošību? Kur var sūdzēties, ja tehniskie ūdens krāni pagrabstāvā ir jebkuram brīvi pieejami? Vai nav jābūt brīdinājuma zīmei, aizžogojumam?
Saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma 3. un 4. pantu stāvvads dzīvojamā mājā atrodas dzīvokļu īpašnieku kopīpašumā.
Atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 6. panta otrās daļas 1. punkta d apakšpunktam dzīvojamās mājas, tajā esošo iekārtu un komunikāciju apsekošana, tehniskā apkope un kārtējais remonts ir viena no obligāti veicamajām pārvaldīšanas darbībām, par ko atbildīgi ir visi dzīvokļu īpašnieki.
Dzīvokļu īpašnieku kopība var lemt dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbības uzticēt pārvaldniekam, par to maksājot viņam noteiktu atlīdzību. Pārvaldnieks, uzņemoties minētos pienākumus, apņemas nodrošināt dzīvojamā mājā esošo komunikāciju apsekošanu, apkopi un rūpēties, lai komunikācijām nesankcionēti nepiekļūtu nepiederošas personas u. tml. Pārvaldnieks uzņemas civiltiesiskā kārtā atbildēt par uzticētā pārvaldīšanas uzdevuma nepienācīgu nodrošināšanu.
Ja incidenta rezultātā jūsu īpašumam ir nodarīti zaudējumi un jūs esat apdrošinājusi sev piederošo īpašumu, jums jāvēršas pie apdrošinātāja ar pieteikumu par atlīdzības izmaksu. Apdrošinātājs, izmaksājot jums atlīdzību, visticamāk, regresa kārtībā vērstos pie pārvaldnieka, kuram savukārt rastos regresa prasība pret jūsu kaimiņieni, kura patvaļīgi atjaunoja ūdens padevi. Ja jūsu īpašums nav apdrošināts, tad jums ar prasību jāvēršas pie pārvaldnieka.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!