Jautājums par “Elektrum”/AS “Sadales tīkls” pakalpojumiem. Dzīvoklis (Purvciems), jauni skaitītāji ar automātiskajiem rādījumiem. Maija beigās saņēmām īsziņu no AS “Sadales tīkls”, ka skaitītājs nesūta rādījumus, tāpēc tie jāiesniedz mājaslapā. Skatījāmies uz skaitītāju un redzējām, ka tas patiešām nedarbojas, proti, nav skaitļu. Ar kaimiņu skaitītājiem viss ir kārtībā. Zvanījām “Elektrum”, kur mums paskaidroja, ka skaitītājs nedarbojas kopš aizvadītā gada oktobra, rēķini tiek izrakstīti pēc gada vidējā patēriņa, iekārtas nepieder “Elektrum”, jāzvana AS “Sadales tīkls”. Zvanījām AS “Sadales tīkls”, kur operatore norādīja, ka tas nav bojājums, tāpēc jāzvana AS “Sadales tīkls” elektriķim. Protams, operatorei nebija ne jausmas, kāpēc tik ilgā laikā uzņēmums problēmu nenovērsa, neziņoja, ka automātiskie skaitītāju rādījumi nav bijuši automātiski, bet pazuduši pavisam. Piezvanījām AS “Sadales tīkls” elektriķim, operatore brīdināja, ka par izsaukumu var nākties samaksāt. Gaidām ierodamies elektriķi tuvākajās divās dienās. Pagaidām nav zināms, kādi dati skaitītājā būs redzami pēc tā remonta/nomaiņas un kā aprēķināt pārmaksu. Kur es varu vērsties saistībā ar klajo nelikumību ar modernajām iekārtām un servisiem, ko sniedz uzņēmumi, kas ir vadošie elektroenerģijas piegādātāji Latvijā? Es vēlos saņemt detalizētus paskaidrojumus, kāpēc tā notika un ko viņi darīs, lai tas neatkārtotos!
Elektroenerģijas uzskaites skaitītājs ir AS “Sadales tīkls” īpašums, līdz ar to tā pārbaude (ja ir konstatēta nekorekta elektroenerģijas uzskaite) ir minētā uzņēmuma kompetencē. Informācija par skaitītāju pārbaudes kārtību pieejama AS “Sadales tīkls” mājaslapā.
Kā norādīts AS “Sadales tīkls” tīmekļvietnē: “Skaitītāja darbības pārbaude ir maksas pakalpojums. Ja pārbaudes laikā konstatēsim, ka skaitītājs ir bojāts, maksu par pakalpojumu nepiemērosim.”
Attiecībā uz norēķiniem par patērēto elektroenerģiju pēc vidējā gada patēriņa rādījumiem paskaidrojam, ka samaksu par patērēto elektroenerģiju reglamentē pušu starpā noslēgtais līgums. Ja līgums šādu kārtību paredz, tad attiecīgi pēc skaitītāja pārbaudes un datu iegūšanas (par faktiski patērēto elektroenerģiju) būs veicams pārrēķins.
Ja aprēķinātā un iekasētā samaksa tika veikta pēc gada vidējā (mēneša) patēriņa, starpība starp aprēķināto un faktiski izlietoto elektroenerģiju nav paredzama kā būtiska.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!