Cik ilgā laikā iestādei ir jāsniedz atbilde uz privātpersonas iesniegumu, ja tā iesnieguma izskatīšanas laikā, lai pieņemtu lēmumu, ir lūgusi privātpersonai sniegt papildu informāciju, dodot viena mēneša termiņu, un informējusi, ka atbilde uz iesniegumu tiks sniegta, kad būs saņemta papildu informācija? Piemēram, iesniegums iesniegts 4. un 23. aprīlī (saņemts 24. aprīlī), iestāde nosūtījusi privātpersonai vēstuli ar lūgumu sniegt papildu informāciju līdz 22. maijam. Privātpersona papildu informāciju nosūtījusi 25. aprīlī (iestāde saņēma 26. aprīlī). Vai 4. maijā – mēneša laikā no pirmā iesnieguma; 26. maijā – mēneša laikā no papildu informācijas iesniegšanas; 22. jūnijā – mēneša laikā no termiņa, kādā iestāde noteica papildu informācijas sniegšanas termiņu? Iesnieguma izskatīšana ir iestādes kompetencē. Informācija no citām iestādēm konkrētajai iestādei nav jāpieprasa.
Izvērtējot jautājumā aprakstīto situāciju, jāņem vērā, ka ir nošķirami divu veidu iesniegumi, proti, iesniegums, lai līdzdarbotos valsts pārvaldē, un iesniegums, lai iestāde izdotu administratīvo aktu (pieņemtu lēmumu). Atbildes sniegšanas termiņu ietekmē iesnieguma veids.
Iesniegumu likums attiecas uz tiem gadījumiem, kad persona vēlas līdzdarboties valsts pārvaldē. Iesniegumu likuma 2. panta pirmajā daļā noteikts, ka minētais likums nosaka kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus, izskata dokumentu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums, un atbild uz to, kā arī nosaka kārtību, kādā iestāde pieņem apmeklētājus. Uz konkrēto iesniegumu jāatbild saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas (Iesniegumu likuma 5. panta trešā daļa).
Savukārt gadījumā, ja persona ir vērsusies iestādē, lai tā pieņemtu lēmumu (izdotu administratīvo aktu), piemērojams Administratīvā procesa likums. Administratīvā procesa likuma 64. pants nosaka administratīvā akta izdošanas termiņu.
Ja administratīvais process ierosināts uz personas iesnieguma pamata, iestādei lēmums jāpieņem viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā – īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai (Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa).
Ja iestāde iesniegumu atstājusi bez virzības (Administratīvā procesa likuma 56. panta 1.1 daļa), tad administratīvā akta izdošanas termiņš skaitāms no trūkumu novēršanas dienas.
Ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams ievērot viena mēneša termiņu, iestāde to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par četriem mēnešiem no iesnieguma saņemšanas dienas, par to paziņojot iesniedzējam (atsevišķos gadījumos termiņu var pagarināt arī līdz vienam gadam; Administratīvā procesa likuma 64. panta otrā daļa).
Ņemot vērā, ka no jautājumā ietvertās informācijas nav viennozīmīgi secināms, par kādu iesniegumu ir runa, aicinām sazināties ar iestādi, kurā iesniedzāt iesniegumu, lai noskaidrotu informāciju par atbildes sniegšanas termiņu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!