Vai darba devējs (valsts iestāde) ir tiesīgs atteikties izmaksāt bērna invaliditātes pabalstu par iepriekšējiem gadiem, ja tas nav bijis pieprasīts?
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma (Atlīdzības likums) 3. panta ceturtās daļas 7. punkts paredz, ka valsts vai pašvaldības institūcija tai piešķirto finanšu līdzekļu ietvaros iekšējos normatīvajos aktos, pašvaldības saistošajos noteikumos, darba koplīgumos vai darba līgumos amatpersonām (darbiniekiem) var paredzēt pabalstu 750 eiro apmērā reizi kalendārajā gadā amatpersonai (darbiniekam) par katru apgādībā esošo bērnu ar invaliditāti līdz 18 gadu vecumam.
No minētā regulējuma izriet vairāki aspekti saistībā ar konkrētā pabalsta piešķiršanu:
Atbilstoši Atlīdzības likuma 3. panta sestajā daļā noteiktajam šā panta ceturtajā daļā minētajos gadījumos valsts vai pašvaldības institūcija pati nosaka minētās atlīdzības daļas izmaksāšanas nosacījumus un kārtību, ciktāl tas nav pretrunā ārējiem normatīvajiem aktiem. Attiecīgi, lai noskaidrotu, vai šāds pabalsts iestādē ir paredzēts, kāda ir kārtība tā saņemšanai (tostarp, kādus dokumentus nepieciešams uzrādīt), aicinām iepazīties ar iestādes, kurā strādājat, iekšējiem noteikumiem, kā arī nepieciešamības gadījumā konsultēties ar iestādes personāla speciālistu.
Tā kā pabalsts ir izmaksājams vienu reizi kalendārajā gadā, ja tas nav bijis pieprasīts, to nevar pieprasīt par iepriekšējiem gadiem.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!