Labdien! Situācija ir šāda: mēs dzīvojam daudzdzīvokļu namā, mums ir nodibināta sava biedrība. Kopsapulcē tika pieņemts lēmums par jaunas atkritumu nojumes izveidošanu, norunātas aptuvenās izmaksas: 7000–8000 eiro. Informācija tika iesūtīta kopējā mājas “čatā”. Aptuveni pēc sešiem mēnešiem iedzīvotājiem tika izrakstīts rēķins par kopējām izmaksām 11 000 eiro apmērā. 1. Vai biedrības vadībai nevajadzēja brīdināt iedzīvotājus par lielākām izmaksām? 2. Šobrīd kopējā summa tiek sadalīta uz visiem dzīvokļiem vienādi. Vai nebūtu pareizi dalīt izmaksas atkarībā no dzīvokļa platības? 3. Es kā šīs mājas iedzīvotājs pieprasīju informāciju par visām izmaksām, kas veido kopējo summu, kā arī nosūtīju lūgumu uzrādīt mājas uzkrājuma fondu, iesūtīju biedrībai iesniegumu ar elektronisko parakstu, atbildi neviens nesniedz. Kā var no biedrības vadības iegūt pieprasīto informāciju? 4. Vai, pamatojoties uz nepilnīgu informācijas sniegšanu, es varu atteikties veikt maksājumu? Paldies!
Lai pilnvērtīgi sniegtu atbildi uz jautājumiem, būtu nepieciešams izvērtēt dzīvojamās mājas īpašnieku kopības pieņemto lēmumu un pārvaldīšanas līgumu. Parasti gadījumos, kad tiek veikti kādi uzlabojumi dzīvojamajai mājai, kā šajā gadījumā – atkritumu novietnes izveidošana –, tiek sagatavota tāme par aptuvenajām izmaksām. Protams, ka izmaksu apmērs var mainīties atkarībā no tā, vai pakalpojuma sniedzējam darbu izpildes laikā ir bijuši kādi šķēršļi. Reizēm ir tieši pretēji – izmaksu apmērs var būt arī mazāks, jo kāds no paredzētajiem darbiem nav bijis nepieciešams. Konkrētajā gadījumā būtu jāvērtē, kas tieši ir radījis aptuveni 3000 eiro sadārdzinājumu, ja kopējās izmaksas bija 11 000 eiro.
Atkritumu novietnes izveidošana nebūtu uzskatāma par ārpuskārtas remontdarbu, līdz ar to dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem bija jāpieņem lēmums arī par to, no kādiem līdzekļiem tiks finansēta atkritumu novietnes izveidošana. Parasti, ja dzīvojamās mājas uzkrājumu fondā nav pietiekami finanšu līdzekļi, lai veiktu kādu uzlabojumu, tad atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likuma 13. panta otrajai daļai tiek pieņemts lēmums par papildu iemaksām uzkrājumu fondā konkrētam mērķim (šajā gadījumā – atkritumu novietnes izveidošanai).
Konkrētajā gadījumā nav skaidri saprotams tiesiskais pamats rēķinā iekļautajām izmaksām. Visticamāk, tāds ir bijis dzīvokļu īpašnieku kopības lēmums.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!