E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 30146
Lasīšanai: 3 minūtes
2
2

Kur vērsties, ja neapmierina sociālā darbinieka attieksme un darbības

J
jautā:
09. augustā, 2023
Niāra

Kur vērsties, ja sociālā darbinieka attieksme un darbības ir neprofesionālas un neētiskas?

A
atbild:
17. augustā, 2023
Lidija Dārziņa
LV portāls

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums noteic klienta tiesības:

  • bez maksas iegūt no sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzēja informāciju par iespējām saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību un to saņemšanas nosacījumiem un kārtību;
  • bez maksas saņemt no sociālā darba speciālista konsultāciju par sociālo problēmu risināšanu;
  • pieprasīt un saņemt šajā likumā minētos sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību;
  • saņemt pamatotu rakstveida atteikumu gadījumā, kad pieņemts lēmums sociālo pakalpojumu vai sociālo palīdzību klientam nesniegt;
  • līdzdarboties ar sociālā pakalpojuma saņemšanu saistītā lēmuma pieņemšanas procesā;
  • likumā noteiktajā kārtībā pārsūdzēt lēmumu par sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības sniegšanu;
  • vērsties ar iesniegumu par sniegto sociālo pakalpojumu neapmierinošo kvalitāti un klienta tiesību neievērošanu.

Pašvaldības sociālajam dienestam ir pienākums sniegt informāciju un konsultācijas personai saprotamā veidā.

Sociālā dienesta vadītājs atbild par personāla sagatavošanu, tā kvalifikācijas atbilstību un profesionālā līmeņa paaugstināšanu. Ja neapmierina sociālā darbinieka attieksme un rīcība, ar iesniegumu jāvēršas pie dienesta vadītāja.

Jāpiebilst, ka likumā ir noteikti pienākumi arī klientam:

  • aktīvi iesaistīties savas problēmas risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus, tai skaitā piedaloties sociālās rehabilitācijas pasākumos darba un sociālo prasmju saglabāšanai, atjaunošanai un apgūšanai;
  • sniegt ziņas par sevi, sadarboties ar sociālo dienestu savas sociālās situācijas novērtēšanā un pildīt sociālā dienesta ieteikumus šīs situācijas uzlabošanai;
  • aktīvi darboties, lai palielinātu savu pelnītspēju un ienākumus;
  • izmantot iespējas saņemt sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, ja klientam vai kādam no viņa ģimenes locekļiem ir atkarības problēmas (atkarība no alkohola, narkotikām, azartspēlēm);
  • saņemto sociālo palīdzību izmantot atbilstoši paredzētajiem mērķiem;
  • atļaut sociālā darba speciālistam apsekot dzīvesvietu, ja sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības saņemšana saistīta ar klienta materiālo resursu novērtēšanu vai dzīvesvietas apsekošana ir nepieciešama, veicot sociālo darbu ar klientu.
Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 263 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas