Ja nozaudēts pirkuma čeks un ir maksāts ar bankas karti, vai der bankas maksājuma apstiprinājums? Bankas kontā ir redzams precīzs datums, laiks un uzņēmums, ar ko esmu norēķinājusies par preci. Vai uzņēmumam drīkst nepieņemt šādu maksājuma faktu?
Darījumu apliecinoša dokumenta veidi ir definēti Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.96 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”.
Saskaņā ar šiem noteikumiem bankas norēķinu karšu termināla kvīts netiek uzskatīta par darījumu apliecinošo dokumentu.
Protams, pēc kvīts var identificēt darījuma dienu, laiku, summu un pārdevēju, tomēr tajā nav datu, kādas preces iegādātas.
Valsts ieņēmumu dienests ir sniedzis Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) skaidrojumu: ja patērētājs darījumu apliecinošo dokumentu nav saglabājis, viņš ir tiesīgs vērsties pie pārdevēja un lūgt izsniegt attaisnojuma dokumentu par veikto darījumu. Pārdevējam šāds dokuments patērētājam ir jāizsniedz.
Ja patērētājam gadījies čeku pazaudēt vai čeks nav saglabāts, patērētājs vienalga var vērsties pie pārdevēja ar savu problēmu, jo ne vienmēr pārdevējs liks uzrādīt čeku, lai risinātu problēmu. Iespējams, pārdevējs var identificēt darījumu citādi, piemēram, pēc bankas norēķinu karšu termināla kvīts, klienta priekšrocības programmas vai pašas preces.
PTAC vienmēr aicina patērētāju vērsties pie pārdevēja ar savu jautājumu vai problēmu, lai rastu risinājumu. Ja tomēr tas neizdodas, var vērsties pēc palīdzības PTAC.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!