Kā tiek pārbaudītas valsts amatpersonu deklarācijas?
Iesniedzot deklarāciju Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), valsts informācijas sistēmās esošā informācija deklarācijā ielasās automātiski. Vispirms deklarācijas iesniedzējam pašam jāpārbauda, ja nepieciešams, jāprecizē un jāpapildina automātiski ielasītā informācija, kā arī jāapliecina, ka tajā norādītās ziņas ir pilnīgas un patiesas.
Tāpat kā jebkuram iedzīvotājam, deklarāciju aizpildot, sistēma norāda uz kļūdām, arī amatpersonu sistēma brīdina par nepieciešamību pievērst uzmanību ievadītajiem datiem. Ja deklarācijā ir kļūdas (piemēram, kāds neaizpildīts lauks), sistēma par to paziņos. Lai iesniegtu deklarāciju, kļūdas jānovērš.
Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas un aizpildīšanas kārtība ir noteikta likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 478 “Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti”.
Likumā ir noteikts valsts amatpersonu deklarāciju pārbaudes mehānisms.
Valsts ieņēmumu dienests, Satversmes aizsardzības birojs, Ministru prezidents vai viņa pilnvarota persona atbilstoši šā likuma 23. panta otrajā, 2.1, trešajā un ceturtajā daļā paredzētajai deklarāciju iesniegšanas kārtībai pārbauda valsts amatpersonu deklarācijas, ievērojot šā likuma 28. pantā paredzēto kompetenci. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs pārbauda valsts amatpersonu deklarācijas, lai savas kompetences ietvaros izskatītu lietas par šā un citu likumu pārkāpumiem.
Deklarāciju un faktu pārbaude noteikta likuma 28. pantā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!