E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 28211
Lasīšanai: 5 minūtes

Kā iesniegt patērētāja iesniegumu pakalpojumu sniedzējam

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
29. decembrī, 2022
Mihails

Ja pakalpojumu sniedzējs (privāto tiesību juridiskā persona) līgumā vai mājaslapā ir norādījis savu e-pasta adresi, vai uz šo e-pastu sūtītie dokumenti, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu, juridiski skaitās iesniegti? Vai arī dokumenti jāsūta ar ierakstītu vēstuli? Ja normatīvajos aktos vai līgumā paredzēts, ka uz rakstveida iesniegumu ir jāsniedz atbilde, bet nav norādīts, kādā termiņā tas jāizdara, vai tas nozīmē, ka pakalpojumu sniedzējs drīkst sniegt atbildi arī pēc 100 gadiem? Vai arī šeit pēc analoģijas var piemērot tādas pašas prasības, kādas ir noteiktas valsts un pašvaldību iestādēm, proti, jāatbild viena mēneša laikā, ja tas nav izdarīts, var vērsties tiesā ar prasību sniegt atbildi un atlīdzināt nodarīto kaitējumu (ja tāds ir)?

A
atbild:
04. janvārī, 2023
Sandis Zellis
jurists

Ja konkrētajā situācijā jūsu norādītā privāto tiesību juridiskā persona jums sniedz pakalpojumu kā patērētājam Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē, ir piemērojama minētā likuma VI1 nodaļa “Patērētāja un pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja strīdu risināšanas kārtība”.

No minētā likuma 26.1 panta izriet turpmāk norādītais.

Jebkurš strīds, kas rodas starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos, tomēr, ja strīdu starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājs iesniedz pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam rakstveida iesniegumu, kurā norāda:

1) savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;

2) iesnieguma iesniegšanas datumu;

3) strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu.

Iesniegumam pievieno darījumu apliecinošu dokumentu kopijas, kā arī citus iesniegumu pamatojošus dokumentus (ja tas ir iespējams).

Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs 15 darbdienu laikā no minētā iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu. Ja objektīvu iemeslu dēļ minētajā termiņā nav iespējams sniegt atbildi uz patērētāja iesniegumu, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nekavējoties rakstveidā informē par to patērētāju, norādot saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks sniegta, kā arī pamato šāda pagarinājuma nepieciešamību.

Ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs uzskata, ka patērētāja prasījums nav pamatots, vai ir gatavs piedāvāt patērētājam citu strīda risinājumu, tas rakstveidā par to informē patērētāju minētajā termiņā. Pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums pamatot patērētāja prasījuma atteikumu. Ja patērētāju apmierina pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvātais risinājums, strīds uzskatāms par atrisinātu, bet ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nesniedz atbildi uz patērētāja iesniegumu noteiktajā termiņā (15 darbdienu vai pārdevēja/pakalpojuma sniedzēja paziņotajā saprātīgajā termiņā), uzskatāms, ka pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs atsakās izpildīt patērētāja prasījumu.

Ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs atsakās izpildīt patērētāja prasījumu vai patērētāju neapmierina pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvātais risinājums, patērētājs ir tiesīgs vērsties:

1) Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā, tai skaitā to risinot Patērētāju strīdu risināšanas komisijā;

2) pie patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāja, ja attiecīgajā jomā tāds ir izveidots;

3) tiesā.

Vēršu uzmanību, ka Patērētāju tiesību aizsardzības likums nenoteic konkrētu veidu, kādā iesniegt minēto rakstveida iesniegumu pakalpojumu sniedzējam, tādēļ šāds iesniegums nosūtāms uz pasta vai elektroniskā pasta adresi, kuru norādījis attiecīgais pakalpojumu sniedzējs. Iesniegumu noteikti ir iespējams nosūtīt arī uz pakalpojumu sniedzēja juridisko adresi. Galvenais, lai patērētājs strīda gadījumā var pierādīt, ka attiecīgo iesniegumu ir iesniedzis, izmantojot pakalpojumu sniedzēja norādīto kontaktinformāciju (tā var būt norādīta, piemēram, attiecīgajā rēķinā/pavadzīmē, mājaslapā, pakalpojuma sniegšanas vietā u. c.) vai Uzņēmumu reģistrā pieejamo informāciju. Atbilstoši minētā likuma 26.1 panta trešajai daļai elektroniski iesniegtam iesniegumam nav nepieciešams paraksts.

Papildus norādu, ka attiecībās starp patērētāju un pakalpojumu sniedzēju nav piemērojams Iesniegumu likumā noteiktais pienākums sniegt atbildi mēneša laikā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 44 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas