E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 27983
Lasīšanai: 3 minūtes

Vai tūrisma aģentūra var atteikties sniegt pakalpojumu, vienpusēji laužot līgumu

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
01. decembrī, 2022
Inese

Labdien! Akcijas laikā ar tūrisma aģentūru noslēdzu līgumu par ceļojumu ar konkrētu cenu. Pēc diviem mēnešiem e-pastā saņēmu ziņu, ka viesnīcu dārdzības dēļ cena tiek pacelta līdz sākotnējai, kāda tā bija pirms akcijas. Ja gribu, varu piemaksāt un braukt, ja ne, tad līgums tiek anulēts. Vai tūrisma firma drīkst vienpersoniski šādi rīkoties? Vai risks nav jāuzņemas firmai, nevis tas jānovirza uz pakalpojuma saņēmēju? Ko par šādu situāciju saka PTAC? Kādi MK noteikumi to regulē? Paldies!

A
atbild:
09. decembrī, 2022

Latvijas Republikas Civillikuma 1549. pantā ir noteikts, ka līgumos var paredzēt nosacījumus: “[..] blakus noteikums, ar kuru līguma spēks darīts atkarīgs no kāda nākoša un nezināma vai vismaz par tādu domājama notikuma.” Tomēr līgumā ietvertajiem nosacījumiem ir jābūt izteiktiem skaidri un saprotami atbilstoši Latvijas Republikas Civillikuma 1555. pantā noteiktajam.

PTAC (Patērētāju tiesību aizsardzības centrs) mājaslapā ir apkopojis informāciju par kompleksa pakalpojuma tūrisma līgumiem.

Eiropas Savienības mājaslapā ir pieejama informācija par to, ka līgumattiecībām ir jābūt godīgām. Vairāk par to varat lasīt šeit.

Citādi jūsu gadījumā varētu runāt par patērētāju tiesību pārkāpumu atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. panta sestajā punktā noteiktajam: “Patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas.” Likuma 6. pantā ir definētas prasības, ka “līguma noteikumi formulējami vienkāršā un saprotamā valodā”.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra galvenās funkcijas ir palīdzības sniegšana patērētājiem strīdu risināšanā ar pārdevējiem vai pakalpojumu sniedzējiem (atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 25. panta ceturtajā punktā noteiktajam). Ikvienam ir tiesības vērsties PTAC, lai saņemtu konsultāciju, sazinoties telefoniski vai ar e-pasta starpniecību.

Vēršoties PTAC, iesniegumam ir jāpievieno darījumu apliecinoši dokumenti un citi pierādījumi, kas ir attiecināmi uz strīdu ar tūrisma aģentūru, kā, piemēram, tūrisma pakalpojuma sniegšanas līgums, sarakste ar tūrisma aģentūras pārstāvi un citi.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 69 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas