Labdien! Es gribēju noīrēt saunu uz noteiktu datumu (uz piektdienas nakti), un saimnieks pieprasīja 50% priekšapmaksu, lai veiktu rezervāciju. Bet diemžēl man nesanāk sarunātajā datumā, un saimnieks atteicās atdot rezervācijas naudu (nekur nebija uzrakstīts un teikts, ka atcelšanas gadījumā rezervācijas nauda netiks atmaksāta), kā arī atteicās pārcelt noīrēšanu uz citu piektdienu ar vārdiem, ka pārcelt viņš var tikai uz darba dienu. Vai likumā ir noteikti punkti, kā es varu atgūt rezervācijas naudu?
Ja patērētājs bija informēts, ka par atceltu rezervāciju naudu neatmaksās, tad pakalpojuma sniedzējs var šo naudu paturēt. Ja patērētājs nebija brīdināts, nauda būtu jāatmaksā. Šajā gadījumā pakalpojuma sniedzējam ir svarīgi sniegt informāciju par samaksas un rezervācijas noteikumiem. Problēma varētu rasties, ja šāda informācija tika sniegta mutiski, piemēram, pa tālruni.
Ja informācija netiek sniegta, turklāt sistemātiski, tad komersanta rīcību varētu vērtēt pat negodīgas komercprakses kontekstā.
Bet, ja patērētājs bija brīdināts, tad parasti rezervācijas nauda ir iemaksa, kas sedz pakalpojuma sniedzēja zaudējumus, jo viņš pēkšņas atcelšanas gadījumā var arī nepaspēt izīrēt vietu citam klientam. Tas viņam rada zaudējumus. Šeit atkal runa par zaudējumu pierādīšanu. Piemēram, pakalpojuma sniedzējs nevarētu prasīt būtiski vairāk, nekā viņam ir radīti zaudējumi.
Strīds jārisina ar rakstisku iesniegumu komersantam. Ja puses nevar vienoties, tad var iesaistīt arī Patērētāju tiesību aizsardzības centru. Ja jāpierāda zaudējumi, tad jautājumu risina tiesas ceļā. Šajā gadījumā ir jāievēro Patērētāju tiesību aizsardzības likums.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!