Labdien! Jautājums par fiziskās personas datu aizsardzību. Reģistrējos Latvijā labi zināma komersanta lojalitātes kartei, lai iegūtu atlaidi. Īpaši pievērsu uzmanību atzīmei par reklāmas e-pastu sūtīšanu un izvēlējos tos nesaņemt. Lieki teikt, ka tos, protams, saņēmu. Lielākā problēma ir tā, ka no tiem nav iespējams atteikties, pat izvēloties atteikšanās opciju pašā e-pastā. Sazinājos ar komersanta klienta atbalsta dienestu, kas apgalvoja, ka esmu atrakstīts. Tomēr e-pastus turpinu saņemt. Kā man risināt šo situāciju, un vai ir kādas iespējas iesniegt oficiālu sūdzību par šo komersantu? Paldies!
Jūsu aprakstītajā situācijā, kad esat jau vērsies pie datu apstrādes pārziņa, bet jūsu lūgums (izmantot atteikuma tiesības komerciālu paziņojumu saņemšanai) nav izpildīts, ir jāvēršas ar iesniegumu Datu valsts inspekcijā.
Jūsu iesniegums pamatojams ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk – VDAR) 17. pantu. Iesniegumā jāapraksta situācija, kad un uz kāda pamata tika veikta jūsu datu apstrāde (ja tā ir “piekrišana komerciālo paziņojumu saņemšanai” – regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts), sarakste ar datu apstrādes pārzini – kad un kā jūs pieprasījāt pārtraukt komerciālo paziņojumu sūtīšanu (un kad nedarbojās automatizētie “atteikšanās” rīki), saņemtās pārziņa atbildes un pierādījumi tam, ka jūsu pieprasījums nav izpildīts.
Sūdzību DVI var iesniegt šādi:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!