E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 22235
Lasīšanai: 5 minūtes

Patērētāja tiesības

J
jautā:
13. janvārī, 2021
Ēriks

IKEA Latvija veikala darbs ir ļoti nedraudzīgs pircējam. Padalīšos problēmā. Veikalā komplektēju (ar IKEA darbinieka palīdzību) un pirku virtuves iekārtu (iepriekš tik lielu pirkumu šinī veikalā nebiju veicis). Nodaļas darbinieks izsniedza pasūtījuma sarakstu ar ļoti daudzām detaļām un cenu. Atsevišķi norādīts, kas šobrīd noliktavā neatrodas. Norādīts darbinieks, kas līdz konkrētam datumam sagādās trūkstošo. Pie kases iedevu šos visus papīrus, samaksāju palielu naudiņu par šo pirkumu. Man izsniedza preces (bez trūkstošajām). Jutos laimīgs: labs serviss. Vedu visu no Rīgas uz māju 200 km attālumā. Pēc mēneša sākās jautrība: piezvana, lai pateiktu, ka vienu detaļu es jau varu saņemt, kur pārējās? Gaidiet. Bet man no Liepājas jābrauc. Viņus tas neinteresē, un, ja nāksies šai detaļai braukt pakaļ, sākumā jāiziet uz virtuvju nodaļu, tad noliktavu un tad vēl jāmaksā kasē. Viltīgi darīts, sākotnēji lielajā rēķinā, kur 100 pāri pozīciju, neiekļauj šīs preces, lai varētu čakarēt klientu un teikt, ka jūs tak neesat samaksājis par trūkstošo preci, vajadzēja rūpīgi pārskatīt izsniegtos papīrus. Pērkot iekārtu (pilnu komplektu), pat prātā neienāks, ka neesi par visu samaksājis. Šobrīd tērēju laiku, naudu ceļa izdevumiem un nervus, lai pilnībā nokomplektētu iekārtu. Piedevām uz manām e-pasta vēstulēm nesniedz skaidru atbildi. Es viņiem lūdzu atļaut samaksāt attālināti, novietot savas preces izsniegšanas zonā, lai mana pilnvarotā persona varētu saņemt visas trūkstošās preces. Lūdzu, paskaidrojiet, vai es varu kādā veidā cīnīties ar IKEA Latvija, ka viņi mani tik izsmalcināti piemāna: jo es taču neesot samaksājis. Vai tiešam šī trūkstošo preču saņemšana pa daļām ir likumīga? Veikalā norādītos rezervācijas termiņus vienai precei ievēroja, bet es lūdzu, lai zvana, kad ir abas trūkstošās detaļas. Šobrīd termiņi ir beigušies, vairāk zvanu nav bijis, iekārtu pilnībā salikt nevaru.

A
atbild:
18. janvārī, 2021

Pirms jebkādas preces iegādes jebkādos veikalos rekomendējam jums iepazīties ar attiecīgā veikala preču iegādes noteikumiem. IKEA preču iegādes un pārdošanas noteikumi ir pieejami veikala mājaslapā.

Saskaņā ar minētajiem noteikumiem:

4.2.2. pircēja pienākums ir apskatīt un pārbaudīt preces, tās pieņemot, un informēt pārdevēju par bojājumiem, acīmredzamiem defektiem un modeļa vai montāžas atšķirībām no tā, ko pircējs pasūtījis atbilstoši šajos noteikumos aprakstītajai procedūrai;

4.2.3. pārbaudīt iegādāto preču kvalitāti un informēt par to pārdevēju (zvanot uz tālruņa numuru +371 6330 1000  vai rakstot uz e-pasta adresi: info@IKEA.lv) par preču trūkumiem, ko nebija iespējams pamanīt, preces pieņemot; u. c.

Sākotnēji lietā jāvērtē, vai jūs iegādājaties virtuves iekārtu kā vienu “gatavu” preci vai arī atsevišķas to daļas (kuras sakomplektējot kopā izveidotos gala prece). Ja prece ir iegādāta “kā viena vesela prece” izjauktā veidā un IKEA nav nokomplektējis šo preci pilnībā, tad šādā situācijā, izsniedzot jums nepilnīgi nokomplektētu preci, IKEA ir pārkāpis patērētāju tiesību aizsardzības normas. Savukārt, ja katra virtuves iekārtas detaļa tika iegādāta kā atsevišķa prece, tad lietā pārkāpums nav konstatējams. Ja jūs pats uzņematies preču komplektēšanas risku, tad var izveidoties situācija, ka IKEA veikalā nav pieejamas visas nepieciešamās preces. Bet šādā situācijā IKEA atbildība ir tikai attiecībā uz trūkstošo preču iegādes nodrošināšanu (par ko, cik saprotams, lietā nav strīda).

Apstāklis, ka viena prece var “ienākt” veikalā ātrāk, bet cita vēlāk, neuzliek IKEA nekādus papildu pienākumus.

Saskaņā ar 7.16. punktu pircējs apņemas pieņemt preces personīgi. Piegādājot preces, pircējam var prasīt uzrādīt personu apliecinošu dokumentu un informāciju par pasūtījumu, kuru pārdevējs sūtījis pircējam. 8.2. Kad pasūtītās preces ir gatavas saņemšanai, pircējs saņem apstiprinājuma ziņojumu par to, ka ir iespējams šīs preces saņemt. Ierodoties paņemt pasūtītās preces preču izplatīšanas vietā, pircējam ir jāuzrāda pārdevēja pārstāvim derīgs personu apliecinošs dokuments, kā arī pasūtījuma apstiprināšanas ziņojums, kuru pārdevējs elektroniski nosūtījis pircējam. Ja pircējs nevar uzrādīt minētos dokumentus, pārdevējam ir tiesības atteikties izsniegt preces pircējam.

Ja pēc iepazīšanās ar IKEA preču pārdošanas un piegādes noteikumiem jūs uzskatīsiet, ka jūsu kā patērētāja tiesības ir pārkāptas, jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar motivētu sūdzību.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 115 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU