Labdien! Vai atkritumu izvešanas kompānija (“Clean-R”) var pieprasīt pilnu pakalpojuma maksu, ja atkritumu tvertne ir izstumta pārāk vēlu un līdz ar to atkritumi nav izvesti? Vai tas nav pretrunā ar patērētāju tiesībām par nesniegtu pakalpojumu? Es saprastu, ja liktu maksāt par transporta izdevumiem, bet nevis pašu atkritumu izvešanu, kas nav notikusi. Ja tiek prasīts izvest kādā citā dienā, par to papildus jāsamaksā pilnā apmērā. Paldies!
Tā kā pēc jautājuma formulējuma īsti nevar saprast, kāds precīzi ir līgumā iekļautais noteikums par maksas iekasēšanu arī tajos gadījumos, ja netiek izvesti atkritumi tamdēļ, ka atkritumu konteiners ir izstumts pārāk vēlu (vai līgumā ir norādīti konkrēti laiki, kad jāizstumj).
Līdz šim PTAC viedoklis ir bijis šāds: ja patērētājs nenodrošina konteinera izstumšanu/novietošanu tam izvešanai paredzētajā vietā un datumā, pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs iekasēt maksu par to, jo nekur normatīvajos aktos nav noteikts, ka pakalpojuma sniedzējam atkritumi būtu jāizved citā datumā un bez maksas, ja patērētājs nav ievērojis līgumā noteikto kārtību. Te, protams, var vērtēt, vai patērētājiem ir atkritumu izvešanas grafiks. Individuāli var strīdēties un prasīt pamatojumu pakalpojuma sniedzējam par to, kādi konkrētajā situācijā rodas izdevumi un vai tas ir samērīgi, bet pats nosacījums kā tāds mūsu ieskatā nav netaisnīgs.
Reizēm puses vienojas, ka atkritumus izved citā datumā bez papildu maksas – lielākoties komersanti šo, manuprāt, arī praktizē, bet uzspiest viņiem izvest atkritumus bez maksas citā datumā mēs nevaram.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!