Labdien! Saskaņā ar Ēku būvnoteikumu 176. punktu būvniecības ierosinātājs konkrētajā termiņā var prasīt, lai būvdarbu veicējs par saviem līdzekļiem novērš būvdarbu defektus, kas atklājušies pēc ēkas nodošanas ekspluatācijā. Ja būvniecības ierosinātājs jau ir pārdevis ēku (daudzdzīvokļu māju) atsevišķiem dzīvokļu īpašniekiem, kā jārīkojas šiem dzīvokļu īpašniekiem, lai garantētajā termiņā novērstu būvdarbu defektus?
Konkrētajā gadījumā dzīvokļa īpašnieks būtu uzskatāms par patērētāju, tādēļ savas tiesības prasīt novērst būvdarbu defektus minētā persona var pamatot ne tikai ar Civillikuma normām un Ēku būvnoteikumiem, bet arī ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, kurā cita starpā noteikts, ka jebkurš strīds, kas rodas starp patērētāju un pakalpojuma sniedzēju, risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos. Tas nozīmē, ka primāri būtu nepieciešams sagatavot un nosūtīt būvdarbu veicējam attiecīgu pretenziju ar lūgumu novērst garantijas termiņā konstatētos defektus. Ja 15 dienu laikā atbilde netiek sniegta vai arī lūgums tiek noraidīts, patērētājs ir tiesīgs vērsties ar sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai arī tiesā.
Pamats: Patērētāju tiesība aizsardzības likuma 1. panta 3. punkts, 26.1 pants, 35. pants.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!