E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 17918
Lasīšanai: 6 minūtes
1
1

Kā apstrīdēt administratīvā pārkāpuma protokolu

J
jautā:
04. septembrī, 2019
Aleksandrs

Labdien! 27.08.2019. atstāju savu automašīnu daudzdzīvokļu māju mikrorajona pagalmā (Rīgā, Ozolciema ielā 34). Pēc šīs dienas savu mašīnu neizmantoju līdz 02.09.2019. Kamēr es nelietoju automašīnu, šajā zonā tika uzstādīta zīme Nr. 523 ar papildzīmi Nr. 849 (“Izņemot ar Ozolciema iela 34 atļaujām”), un man ir izrakstīts administratīva pārkāpuma protokols (protokols ir izrakstīts tajā pašā 02.09.). Vai es varu pārsūdzēt šo protokolu? Un kur man jāiesniedz sūdzība, ja protokolu man izrakstīja Rīgas pašvaldības policijas Zemgales pārvalde, – pašvaldības policijā vai Rīgas tiesā? Paldies!

A
atbild:
12. septembrī, 2019
Linda Ņikona
LV portāls

Lai uzstādītu ceļazīmes zemesgabalā, kas kopīpašumā pieder dzīvokļu īpašniekiem, kopsapulcē par ceļazīmju uzstādīšanu jānobalso trīs ceturtdaļām dzīvokļu īpašnieku (vai pilnvaroto personu, bet ne īrnieku), par to sagatavojot attiecīgi parakstītu protokolu. Lai saņemtu saskaņojumu zīmes uzstādīšanai, VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Satiksmes organizācijas uzraudzības daļā iesniedz:

  • iesniegumu;
  • dzīvokļu īpašnieku kopsapulces protokola kopiju;
  • satiksmes organizācijas shēmu;
  • zemesgrāmatas apliecības kopiju.

Ja daudzdzīvokļu mājas kopīpašnieki vienlaikus nav zemes, uz kuras atrodas daudzdzīvokļu māja, īpašnieki, tad, pamatojoties uz mājas kopīpašnieku lūgumu, LVC Satiksmes organizācijas uzraudzības daļā vēršas zemes īpašnieks vai viņa pilnvarota persona.

Uzzināt, vai uzstādītā ceļazīme vai uzvilktā līnija uz ielas ir saskaņota ar LVC, var noskaidrot, iesūtot jautājumu LVC mājaslapas sadaļā “Sazinieties ar mums”, zvanot pa tālruni 67036405 vai personīgi ierodoties Torņa ielā 7/9, 102. vai 104. kab., Rīgā (pieņemšanas laiki: otrdienā 15.00–17.00; piektdienā 9.00–11.00).

Lai uzstādītu likumīgu ceļazīmi, kuru ņem vērā policija un par kuras pārkāpšanu var piemērot Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK) noteikto administratīvo sodu, vienmēr būs jāiegūst LVC speciālistu atļauja. Lai noskaidrotu, vai ceļazīme ir sertificēta, primāri var paskatīties, vai ceļazīmes otrā pusē ir marķējums, kas to apstiprina, proti, ja zīme nav marķēta, tai nav tiesiska spēka.

LV portāls vērš uzmanību, ka visai informācijai, arī par lēmuma pārsūdzēšanas iespējām un termiņu, jābūt atrodamai izrakstītajā administratīvajā protokolā. Ja administratīvais akts izdots rakstveidā, bet neatbilst Administratīvā procesa likuma 67. panta prasībām, procesa dalībniekam ir tiesības viena mēneša laikā pieprasīt, lai iestāde to noformē rakstveidā atbilstoši minētā panta prasībām. Iestāde šo administratīvo aktu noformē 14 dienu laikā pēc attiecīgā pieprasījuma saņemšanas un paziņo to adresātam Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā. Apstrīdēšanas termiņš sākas pēc šā akta vai atteikuma paziņošanas.

Atbilstoši LAPK 279. pantam administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto institūcijas (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt augstākā iestādē persona, kura saukta pie administratīvās atbildības. Ja augstākas iestādes nav, lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā. Saskaņā ar kodeksa 238.1 pantu augstāka iestāde ir tās iestādes augstāka amatpersona, kuras kompetencē ir administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšana. Jūsu gadījumā Jums izrakstīto administratīvā pārkāpuma protokolu Jūs varat pārsūdzēt, rakstot iesniegumu Rīgas pašvaldības policijas priekšniekam Jurim Lūkasam.

Proti, sūdzību iesniedz institūcijai (amatpersonai), kura pieņēmusi lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā. Institūcija (amatpersona) sūdzību ar lietas materiāliem septiņu dienu laikā nosūta izskatīšanai pēc piekritības.

LAPK 280. pantā noteikts, kas jānorāda sūdzībā:

  • tās institūcijas (amatpersonas) nosaukums, kurai adresēta sūdzība;
  • sūdzības iesniedzēja vārds, uzvārds un dzīvesvieta, bet juridiskajai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese. Ja sūdzību iesniedz juridiskās personas pilnvarots pārstāvis, – arī šā pārstāvja vārds, uzvārds un dzīvesvieta vai cita adrese, kurā viņš ir sasniedzams;
  • lēmums, par kuru iesniedz sūdzību;
  • informācija, kādā apjomā lēmumu pārsūdz un kā izpaužas lēmuma nepareizība;
  • sūdzības iesniedzēja prasījums;
  • sūdzībai pievienotie dokumenti;
  • sūdzības sastādīšanas laiks.

Sūdzību paraksta iesniedzējs vai juridiskās personas pilnvarots pārstāvis.

Vienlaikus jānorāda, ka sūdzību administratīvā pārkāpuma lietā var iesniegt 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas dienas. Nokavēto procesuālo termiņu var atjaunot iestāde, kas ir tiesīga lietu izskatīt, pēc sūdzības iesniedzēja motivēta lūguma, ja tā atzīst nokavēšanas iemeslu par attaisnojošu.

Pārsūdzot lēmumu par administratīvā soda piemērošanu, svarīgi ir norādīt, kā ir izpaudusies lēmuma nepareizība. Ja attiecīgo administratīvo aktu atstās negrozītu, Jums ir tiesības augstākas iestādes pieņemto lēmumu pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas dienas.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 96 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU