Vai aprūpes centros ir jābūt apkopējai? Vai arī pilnīgi visu uzkopj un tīra aprūpētāji (ieskaitot palīgtelpas, koplietošanas telpas un personāla telpas)?
Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam sociālās aprūpes centru direktori pārvalda iestādes finanšu un citus resursus, arī personāla resursus.
Iestādes vadītājam jānodrošina amata vietu strukturālais sadalījums starp speciālistiem tā, lai ar iestādei pieejamiem resursiem maksimāli nodrošinātu kvalitatīvāku pakalpojuma sniegšanu klientiem. Nav normatīvā akta, kas regulētu sociālās aprūpes centros noteiktā atbalsta/saimnieciskā personāla (arī aprūpētāju) amata vietu skaitu un tā kvalifikāciju.
Atbilstoši Darba likumam katrs darbinieks, uzsākot darba attiecības, tiek iepazīstināts ar amata pienākumu aprakstu. Ja darba apstākļi vai uzdotie darba pienākumi neapmierina, lūdzam pārskatīt savu amata aprakstu (amata aprakstam jābūt izsniegtam “uz rokas”, un uz tā ir jābūt darbinieka parakstam kā apliecinājumam, ka darbinieks piekrīt šiem amata pienākumiem) un vērsties pie iestādes vadītāja. Katrā ziņā aprūpētāja amata aprakstā nevajadzētu iekļaut pienākumus, kas kavē tiešo amata pienākumu izpildi, proti, aprūpes centra iemītnieku aprūpi.
Savukārt, kā LV portālam norādīja Veselības inspekcija, šī iestāde neizvērtē darbinieku amatu sarakstu vai amatu aprakstus, bet pārliecinās par higiēnas prasību ievērošanu. Jebkurai iestādes telpai ir jābūt tīrai neatkarīgi no tā, kurš darbinieks to uzkopj.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!