Labdien! Nosūtīju AS “Swedbank” (turpmāk – banka) 2019. gada 20. martā ierakstītu vēstuli ar lūgumu izskaidrot atsevišķus jautājumus, kas skar mani kā kredītņēmēju. Līdz šim brīdim ar mani neviens nav sazinājies, vai arī netiek uzskatīts par vajadzīgu sazināties. Plānoju sūtīt vēstuli bankai atkārtoti. Kur man vērsties par manis kā bankas klienta ignorēšanu gadījumā, ja nesaņemšu normatīvajos aktos noteiktajā laikā atbildi? Šoreiz svarīgi ir saņemt tieši atbildi rakstveidā! Paldies!
AS “Swedbank” ir privāto tiesību juridiskā persona. Līdz ar to banka nav uzskatāma par iestādi Iesnieguma likuma un Paziņošanas likuma izpratnē. Tādējādi banka nav šī likuma subjekts.
Bankas un klienta attiecības regulē Kredītiestāžu likuma V nodaļa. Šā likuma 60. pants nosaka, ka “kredītiestādes un klienta attiecības regulē normatīvie akti, kā arī starp kredītiestādi un klientu noslēgtie līgumi, tostarp izmantojot distances saziņas līdzekļus”. Līdz ar to ir jāizlasa starp klientu un banku noslēgtais līgums, tostarp, kā puses ir vienojušās savā starpā sazināties.
Ieteikums bankas klientam, vēršoties savā kredītiestādē ar vēstuli, lūgumu vai iesniegumu, lūgt sniegt atbildi rakstveidā viņam vēlamajā formātā (pasta vai elektroniskā vēstulē) un termiņā.
Ja banka atbildi nesniedz vispār vai nesniedz to saprātīgā (parasti 1 mēneša) termiņā, vai arī neievēro atbildes sniegšanas formu (atbilstoši bankas un klienta starpā noslēgtā līguma nosacījumiem), klients ir tiesīgs vērsties tiesā Civillikumā noteiktajā kārtībā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!