E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16843
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Mājoklis

Par ūdens piegādi un gāzes katlu

Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
18. aprīlī, 2019
Dmitrijs

Es dzīvoju 6 stāvu mājā, 1910. gada izbūve,4. stāvā. Dzīvoklī ir uzstādīts gāzes katls, lai sagatavotu karsto ūdeni un apkuri. Gāzes katlam ir nepieciešama minimālā ūdens plūsma 2,5 litri/minūtē, lai viņš var sagatavot karsto ūdeni. Mums ir DzIB "Dzirnavu nams". Mums ir apsaimniekotājs VOTUM+. Ir arī santehniķi, ar kuriem DzIB ir līgums. Aukstā ūdens padeve mājai ir no "Rīgas ūdens" tīkliem. Nekāda sūkņa mums nav. Spiediens pagrabā ir pietiekams, lai varētu ūdeni piegādāt uz 6. stāvu. Mums ir problēmas ar caurulēm. Tad 2018. gada augusta mēnesī es sāku redzēt, ka gāzes katls nevar sagatavot karsto ūdeni, tā kā ūdens plūsma ir nepietiekoša. Santehniķi atnāca un sastādīja aktu. Pielikumā ir akts. Problēma laikam ir 3. stāva dzīvoklī, bet dzīvokļa īpašnieks atrodas Maskavā un santehniķi nevar iekļūt dzīvoklī, lai samainītu caurules. Pagāja 1 mēnesis un nekas nemainījās. Tad es nopirku elektrisko sildītāju par 125 euro, lai mūsu dzīvoklī būtu karstais ūdens. Uzrakstīju iesniegumu mūsu DziB, lai viņi kompensē man 125 euro par elektriskā boilera uzstādīšanu, jo es katru mēnesi maksāju par ūdens padevi, bet ūdens padeve ir nepietiekamā kvalitātē, tā ka mans gāzes sildītājs nevar strādāt. Tad man ir zaudējumi 125 euro apmērā. Tagad meklēju juristu, kurš var man paskaidrot saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kurš ir vainīgs? Apsaimniekotājs, dzīvokļa īpašnieks 3. stāvā vai DZiB pārvalde?

A
atbild:
23. maijā, 2019
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Tas, cik liels spiediens ir daudzdzīvokļu mājas ūdensvadā, ir ūdens piegādes pakalpojuma kvalitātes jautājums. Lai nodrošinātu individuāla gāzes apkures katla darbību, ūdens spiedienam jābūt augstākam, nekā tas pašlaik ir attiecīgajā dzīvojamajā mājā. Ja pakalpojums mājas iedzīvotājiem tiek sniegts un nav avārijas situācijas, mājas pārvaldniekam ir jārīko dzīvokļu īpašnieku aptauja – vai siltā ūdens padeve ir uzlabojama, šim nolūkam tērējot papildu līdzekļus un mainot stāvvada caurules, kas ir mājas kopīpašuma daļa. Ja dzīvokļu īpašnieku vairākums par to nobalso, pieņemot attiecīgu lēmumu, tad remontdarbi noteiktā laikā ir jāveic.

Ja caurules aizsērējušas tiktāl, ka ūdens piegāde patiešām traucēta augšējo stāvu iedzīvotājiem un ir izveidojusies avārijas situācija, aptauja nav jārīko un remonts ir jāveic.

Ja vienā dzīvoklī nevar iekļūt, tad stāvvadu var nomainīt līdz šim dzīvoklim un zem tā. Kad uzradīsies attiecīgā dzīvokļa īpašnieks, darbu varēs pabeigt (kaut arī tas radīs papildu izmaksas), bet citas iespējas faktiski nav.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 284 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas