DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
07. aprīlī, 2020
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Drošība

Inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniedzējiem būs jāizstrādā iekšējās kontroles sistēma

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Otrdien, 7. aprīlī, Ministru kabinets (MK) pieņēma grozījumus Apsardzes darbības licencēšanas noteikumos, kas paredz uzlikt par pienākumu apsardzes komersantiem, kuri sniedz inkasācijas apsardzes pakalpojumus, izveidot iekšējās kontroles sistēmu, lai samazinātu un novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma, un proliferācijas finansēšanas gadījumus.

Izmaiņas tiesiskajā regulējumā attieksies uz komersantiem, kas vēlas saņemt, un, kas jau ir saņēmuši speciālo atļauju (licenci) inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšanai. Attiecībā uz inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniedzējiem, kas šobrīd jau ir saņēmuši speciālo atļauju (licenci) inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšanai, līdz 2020.gada 31.decembrim būs jāizstrādā iekšējās kontroles sistēma.

Atbilstoši MK noteikumiem, speciālo atļauju (licenci) inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšanai nevarēs izsniegt, ja nebūs izveidota iekšējās kontroles sistēma, kuru ir pienākums uzturēt, lai speciālā atļauja (licence) netiktu anulēta.

Speciālo atļauju (licenci) anulē, ja apsardzes komersants pārkāpj vai nepilda minētā likuma vai citu normatīvo aktu prasības, un, ja to nosaka cits likums vai tiesas nolēmums. Licencēšanas komisija pieņem lēmumu par speciālās atļaujas (licences) anulēšanu un izdara attiecīgu ierakstu licencēšanas komisijas sēdes protokolā.

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma, un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma (NILLTPFN likums) nosaka, ka personas, kas sniedz inkasācijas pakalpojumus ir šā likuma subjekti. NILLTPFN likums nosaka, ka subjekts atbilstoši savam darbības veidam veic un dokumentē noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma, un proliferācijas finansēšanas risku novērtējumu, lai noskaidrotu, novērtētu, izprastu un pārvaldītu savai darbībai un klientiem piemītošos noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma, un proliferācijas finansēšanas riskus. Pamatojoties uz šo novērtējumu, subjekts izveido noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma, un proliferācijas finansēšanas novēršanas iekšējās kontroles sistēmu, tai skaitā izstrādājot un dokumentējot attiecīgās politikas un procedūras, kuras apstiprina likuma subjekta valde vai likuma subjekta augstākā pārvaldes institūcija.

Labs saturs
Pievienot komentāru

ĪSUMĀ

Finanšu noziegumi un noziedzīgi iegūtu līdzekļu atrašanās civiltiesiskajā apritē ne tikai ļauj noziedzniekiem gūt labumu no izdarītajiem noziedzīgajiem nodarījumiem, bet kropļo tirgu un likumīgu uzņēmējdarbību, apdraud nacionālo un starptautisko drošību, kā arī valsts starptautisko reputāciju.


Eiropas Padomes noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas ekspertu komiteja “Moneyval” 2018. gada 23. augustā publicēja  5. kārtas ziņojumu, kurā novērtēti Latvijā īstenotie NILLTFN pasākumi. No 11 vērtētajām jomām astoņās rādītājs tika novērtēts kā viduvējs, bet divās – zems.

Atbilstoši “Moneyval” novērtēšanas procedūras noteikumiem Latvijai tika piemērota pastiprināta uzraudzība. 

Noderīgi resursi

Latvijas Bankas vadlīnijas NILLTPFN un sankciju riska pārvaldīšanas iekšējās kontroles sistēmas izveidei un klientu izpētei (AML rokasgrāmata)

Informācija par valsts reģistriem klientu izpētes veikšanai atbilstoši NILLTPFN prasībām

FID Meklētājs sankciju sarakstos


LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI