Par ko valsts ģimnāziju pedagogiem tiek piešķirta piemaksa 10% no darba algas? Vai pedagogam ar 4. un 5. kvalitātes pakāpi ikdienas darbs jāveic tādā pašā kvalitātē, kā pedagogam ar 2.kvalifikācijas pakāpi? Tās piemaksas ir par kādreiz padarīto vai pašreizējo darbu? Paldies!
Lai izglītības iestāde pretendētu uz valsts ģimnāzijas statusu, tai izvirzīti stingri noteikumi gan attiecībā uz skolēnu skaitu, gan īstenojamām izglītības programmām un mācību sasniegumiem.
Piemēram, valsts ģimnāzijās skolēnu mācību sasniegumu vidējam procentuālajam novērtējumam centralizētajos eksāmenos pēdējo divu gadu laikā jābūt vismaz par 10 procentiem augstākam nekā vidējam procentuālajam novērtējumam valstī. Valsts ģimnāzija veic pedagogu tālākizglītības un metodiskā centra funkcijas plānošanas reģionā, kas nozīmē, ka skolas vadība un pedagogi sniedz vispārējās izglītības iestādēm un pedagogiem metodisko atbalstu izglītības procesa organizēšanā pedagoģijas un skolvadības jautājumos; nodrošina ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas un literatūras pieejamību izglītojamiem un pedagogiem; atbalsta izglītojamo sadarbību zinātniskās pētniecības jomā valsts un starptautiskā līmenī; organizē vispārējās izglītības iestāžu pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi; iesaistās valsts izglītības politikas un izglītības attīstības stratēģijas veidošanā (valsts pārbaudījumu vērtēšanā, izglītības satura izveidē, mācību literatūras izvērtēšanā) pašvaldību vai valsts līmenī.
Tāpēc saskaņā ar Pedagogu darba samaksas noteikumiem valsts ģimnāziju pedagogiem tiek piešķirta piemaksa 10% apmērā no darba algas. Vislielākajā mērā tas saistīts ar pedagogu veikto metodisko darbu kontekstā ar to, ka valsts ģimnāzija savā plānošanas reģionā veic metodiskā centra funkcijas.
Pedagoga vispārīgos pienākumus nosaka Izglītības likums. Ikviena pedagoga pienākums ir radoši un atbildīgi piedalīties attiecīgo izglītības programmu īstenošanā; veidot izglītojamā attieksmi pret sevi, citiem, darbu, dabu, kultūru, sabiedrību un valsti, audzināt krietnus, godprātīgus, atbildīgus cilvēkus — Latvijas patriotus; ievērot pedagoga profesionālās ētikas normas; pilnveidot savu profesionālo kompetenci u.c. Pedagogs ir atbildīgs par savu darbu, tā metodēm, paņēmieniem un rezultātiem.
Savukārt kvalitātes pakāpe ir pedagoga profesionālās darbības kvalitātes rādītājs, kas raksturo viņa profesionālās darbības līmeni. Novērtēšanas procesā tiek pieņemts lēmums par konkrētā pedagoga profesionālās darbības kvalitāti, izteiktas rekomendācijas un plānota pedagoga profesionālo kompetenču pilnveide ilgtermiņā. Novērtēšanā tiek ņemts vērā pedagoga darba pašvērtējums, izglītības iestādes administrācijas vērtējums un katra pedagoga izveidotais portfolio - profesionālo sasniegumu darba mape.
Katru kvalitātes rādītāju raksturo pedagoga darba pienākumu izpilde atbilstoši noteiktajiem kritērijiem, tāpēc, protams, 2.kvalitātes pakāpe atšķiras no 4. un 5.pakāpes.
Kvalitātes pakāpe pedagogam tiek piešķirta uz pieciem gadiem. Pēc šī termiņa notiek atkārtota novērtēšana, kas ir obligāta. Par iegūto kvalitātes pakāpi pedagogs ir tiesīgs saņemt piemaksu, tātad – piemaksa ir par paveikto darbu līdz novērtēšanas brīdim, kas ir spēkā līdz jaunajai novērtēšanai.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!