Labdien! Mājas pārvaldnieks atsakās atbildēt rakstiski, bet uzstāj, ka man jāierodas ofisā un tur visas atbildes tiks sniegtas. Runa ir par pārvaldīšanas darba plānu un pārvaldīšanas uzdevuma izpildes pārskatu. Esmu nosūtījis arī e-pasta vēstuli, kurā, atsaucoties uz Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 15. pantu, pieprasu apsaimniekotājam rakstiskā veidā sniegt pārskatu. Apsaimniekotājs to ignorē. Kā būtu pareizi rīkoties šādā gadījumā? Ir aizdomas par mājas līdzekļu izsaimniekošanu.
Atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 15. pantam:
Tādējādi, lai izvērtētu pārvaldnieka darbību tiesiskumu attiecībā uz iepazīšanās tiesību nodrošināšanu, jums ir nepieciešams pārbaudīt pārvaldīšanas līgumā noteikto dzīvokļa īpašnieku kopības iepazīstināšanas kārtību, t. i., kā pārvaldnieks atskaitās dzīvokļu īpašniekiem par paveiktajām darbībām.
Ir jāvērtē, vai pārvaldniekam ir pienākums izsniegt minēto dokumentu norakstus katram dzīvokļa īpašniekam pēc tā pieprasījuma vai nodrošināt iespēju iepazīties ar šiem dokumentiem, kas jūsu gadījumā arī jums nav liegts.
Vērtējot minētā panta trešo daļu, kas paredz, ka ikvienas dzīvojamās mājas īpašnieka pilnvarotas personas pienākums ir sniegt dzīvojamās mājas īpašniekam pārskatu par uzdotā pārvaldīšanas uzdevuma izpildi, secināms: ja pārvaldīšanas līgums neparedz citu kārtību, tad pārvaldniekam ir jānodrošina pieprasītā dokumentācija. Taču, ja pārvaldnieks šo pienākumu jau ir izpildījis (piemēram, dzīvokļu īpašnieku kopības kopsapulcē devis iespēju iepazīties ar šiem dokumentiem), tad atkārtota datu izsniegšana dokumentu formā (pēc individuāla pieprasījuma) varētu būt nesamērīga pārvaldnieka apgrūtināšana, ko neparedz likums (vai pārvaldīšanas līgums).
Cita starpā paskaidrojams, ka minētā dokumentācija (un dati) ir iekļauta dzīvojamās mājas lietā. Mājas lietā esošos dokumentus (tai skaitā pārvaldīšanas darba plānus un informāciju par uzkrāto līdzekļu apjomu) sagatavo papīra vai elektroniska dokumenta formā vai šā panta piektajā daļā paredzētajos gadījumos – elektroniska dokumenta formā Būvniecības informācijas sistēmā.
Atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 28. panta trešajai daļai dzīvojamās mājas īpašniekam ir tiesības iepazīties ar mājas lietu bez ierobežojumiem un izgatavot dokumentu atvasinājumus, ievērojot personu datu aizsardzības prasības. No minētā secināms, ka dokumentu atvasinājumu izgatavošana (no mājas lietā esošajiem dokumentiem) ir dzīvokļa īpašnieka tiesības, kurām pārvaldnieks nevar likt šķēršļus.
Ja jums ir radušās bažas par neatbilstošu līdzekļu izlietošanu atbilstoši pārvaldības uzdevumam, tad esat tiesīgs par to ziņot dzīvokļu īpašniekiem un, sasaucot kopsapulci, lemt par pārvaldnieka darbības atbilstību pārvaldīšanas līgumam.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!