Labdien! Strādāju pašvaldībā, un darba devējs ar mutisku rīkojumu uzliek par papildus pienākumu veikt darbu, kas nekādi nav saistīts ar tiešo pienākumu veikšanu un nav norādīts amata aprakstā. Taču uzliekot šo pienākumu izpildi, kas nav vienreizēji, bet periodiski, atsakās uzrakstīt rakstisku rīkojumu. Cik tas ir likumīgi?
Vienmēr jāatceras, ka darba līgums ir tāpat kā jebkura cita civiltiesiska saistība un darbiniekam ir jāpilda tikai tās saistības jeb darbs, ko viņš ir uzņēmies ar darba līgumu un kādi pienākumi ir noteikti darbinieka amata aprakstā. Nevienam nav pienākums, piemēram, uz mutvārdu lūguma pamata pildīt saistības, ko viņš nav uzņēmies.
Ja viena līgumslēdzējpuse, šajā gadījumā darba devējs, vēlas otrai pusei, proti, darbiniekam, uzdot veikt kādas papildu saistības jeb darbus, tad par to ir jāpanāk vienošanās jeb darbinieka piekrišana un par to ir jānosaka attiecīga piemaksa par papildu darbu (katrā ziņā darbinieks ir tiesīgs šādu piemaksu prasīt).
Tā kā strādājat pašvaldībā, uz Jums attiecas Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums (turpmāk tekstā – Atlīdzības likums). Atlīdzības likuma 14.panta pirmā daļa nosaka, ka amatpersona (darbinieks) saņem piemaksu ne vairāk kā 30 procentu apmērā no tai noteiktās mēnešalgas, ja tā papildus amata aprakstā noteiktajiem pienākumiem pilda vēl citus pienākumus.
Atbildot konkrēti uz jautājumu par to, cik likumīgi ir tas, ka darba devējs atsakās uzrakstīt rīkojumu par papildu darbu, jānorāda, ka tas nav nelikumīgi, jo bez šāda rīkojumu (vienošanās) papildu darbs nemaz nevar pastāvēt.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!