E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 24642
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Veselība

Kur sūdzēties par ģimenes ārstu

J
jautā:
03. novembrī, 2021
Karīna

Labdien! Kā rīkoties un kur sūdzēties par ģimenes ārstu, kura atsaka savai pacientei seniorei dokumentu nodošanu izskatīšanai ārstu konsilijam? Tā vietā viņa spītīgi mudina vakcinēties un eksperimentēt ar rezultātu. Tā teiksim, kā nu būs, tā nu būs. Seniorei ir 80 gadi. Ir uz rokas oficiāls ārstu konsilija lēmums ar apstiprinājumu, ka pacientei ir liegtas jebkādas vakcīnas un īpaša uzmanība jāievēro, arī lietojot nelielas zāļu devas, jo ir novērota alerģiska reakcija pat pēc lineksa u. c. Ir sirds reimatisms un trombozes draudi, nesena operācija pie flebologa. Kur vērsties, un kā pareizāk rīkoties?

A
atbild:
17. decembrī, 2021
Oskars Rekšņa
LV portāls

Ja pacientam radušās problēmas ārstniecības iestādē, tās vispirms Nacionālais veselības dienests aicina risināt kopā ar ārstējošo ārstu, nodaļas vai ārstniecības iestādes vadītāju.

Ja tās nevar atrisināt, vēršoties ārstniecības iestādē, un pacientam radušās šaubas par ārstniecības iestādes darbību, veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, kā arī nav izskaidrotas tiesības saņemt valsts apmaksātu ārstēšanu vai ir šaubas par pieprasītās samaksas pamatotību, pacientam ir tiesības iesniegt iesniegumu Veselības inspekcijā:

  • iesniegumu var iesniegt ne vēlāk kā divu gadu laikā no tiesību vai interešu aizskāruma dienas;
  • iesniegums tiek izskatīts 30 dienu laikā, sarežģītos gadījumos termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem;
  • ņemot vērā iesniegumā minēto informāciju, tiek veikta kontrole ārstniecības iestādē un/vai tiek analizēta pacienta medicīniskā dokumentācija, ārstniecības personu paskaidrojumi, kā arī tiek uzaicināts iesniedzējs vai cita persona sniegt viedokli vai argumentus;
  • konstatējot neatbilstības, Veselības inspekcija uzdod ārstniecības iestādei konstatētos pārkāpumus novērst;
  • atkarībā no konstatētajiem pārkāpumiem Veselības inspekcija var izteikt brīdinājumu vai apturēt ārstniecības iestādes darbību bez iepriekšēja brīdinājuma, pieņemt lēmumu par administratīvā naudas soda piemērošanu ārstniecības personām vai ārstniecības iestādes vadītājam, lūgt Latvijas Ārstu biedrību izvērtēt ārsta sertifikāta atbilstību, pieņem lēmumu par naudas līdzekļu atgriešanu valsts budžetā vai pacientam;
  • ja Veselības inspekcija saskata iespējamas noziedzīga nodarījuma pazīmes, lietas materiāli tiek pārsūtīti tiesībsargājošajām institūcijām.

Ir gadījumi, kad kompensāciju par veselībai nodarītajiem kaitējumiem ir iespējams pieprasīt vienīgi civiltiesiskā ceļā tiesā. Šādos gadījumos tiesā ir jāpierāda, ka personai kaitējums ir nodarīts un saistīts ar konkrēto ārstniecības iestādi. Tas nozīmē, ka jābūt eksperta atzinumam, informē NVD.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 210 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU