E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 21772
Lasīšanai: 6 minūtes
TĒMA: Mājoklis
2
2

Apsaimniekotājam ir tiesības saņemt informāciju par deklarēto personu skaitu

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
01. decembrī, 2020
Svetlana

Labdien! Situācija ir šāda: no 2020. gada augusta mūsu māju pārvalda izveidota dzīvokļu īpašnieku biedrība. 25. novembrī kāpņu telpā parādījās sludinājums, kurā bija rakstīts, ka visiem īpašniekiem jāiesniedz biedrībai (mājas lietas formēšanai) zemesgrāmatas kopija un izziņa par īpašumā deklarētajām personām. Vai biedrībai ir tiesības pieprasīt no īpašniekiem minētos dokumentus? Biedrība bija iesniegusi PMLP pieprasījumu par dzīvokļos deklarēto personu skaitu, un tagad mums atsūtīja kaut kādu tabulu, kurā norādīts, ka tieši manā dzīvoklī ir deklarēti seši cilvēki, piebilstot, ka tie ir PLMP dati. Bet, pārbaudot informāciju portālā latvija.lv., tāds cilvēku skaits neuzrādās, ir deklarēti trīs cilvēki. Man rodas šaubas par to, vai PMLP biedrībai sniedza informāciju, ka manā dzīvoklī ir deklarētas sešas personas. Jo saskaņā ar PMLP datiem manā dzīvoklī ir deklarētas trīs personas.

A
atbild:
23. decembrī, 2020

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk – pārvalde) informē, ka saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra likuma 2. pantu par ziņu iekļaušanu Iedzīvotāju reģistrā un iekļauto ziņu aktualizēšanu savas kompetences ietvaros atbild pārvalde, attiecīgā pašvaldība un Latvijas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības ārvalstīs. Iedzīvotāju reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kuras pārzinis ir pārvalde. Atbilstoši Iedzīvotāju reģistra likuma 21. pantam iestādēm, komersantiem un organizācijām, kā arī fiziskajām personām ir tiesības saņemt no Iedzīvotāju reģistra statistiskās ziņas. Pārvalde var sniegt arī citas vispārīga rakstura ziņas, kas neļauj identificēt konkrētu personu.

Ievērojot minēto, nekustamā īpašuma apsaimniekotājam, veicot maksas pakalpojuma samaksu un iesniedzot pieprasījumu, kura pielikumā ir pievienoti dokumenti, kas apliecina, ka apsaimniekotājs attiecīgo nekustamo īpašumu apsaimnieko, ir tiesības saņemt informāciju par noteiktajā datumā deklarēto personu skaitu pa dzīvokļiem. Šāda informācija tiek izsniegta, lai apsaimniekotājs saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību noteiktu komunālo pakalpojumu samaksas apmēru, piemēram, par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu un asenizāciju.

Vienlaikus pārvalde informē, ka saskaņā ar 2011. gada 15. februāra Ministru kabineta noteikumu Nr. 130 “Iedzīvotāju reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi) 15. punktu nekustamā īpašuma īpašnieks vai viņa pilnvarota persona var saņemt rakstveidā (vai izmantojot elektronisko datu nesējus) Iedzīvotāju reģistrā iekļautās ziņas par personām, kuras ir deklarējušas vai reģistrējušas dzīvesvietu viņa īpašumā ziņu sniegšanas brīdī. Nekustamā īpašuma īpašnieks vai viņa pilnvarota persona bez maksas var saņemt ziņas par viņa īpašumā deklarēto vai reģistrēto personu skaitu vai šādu informāciju:

  • personas vārds (vārdi) un uzvārds;
  • personas kods;
  • deklarētās vai reģistrētās dzīvesvietas adrese;
  • dzīvesvietas deklarēšanas vai reģistrēšanas datums.

Ņemot vērā minēto, lai pārliecinātos par īpašumā deklarētajām personām elektroniski, nekustamā īpašuma īpašnieks var izmantot bezmaksas e-pakalpojumu portālā www.latvija.lv “Manā īpašumā deklarētās personas”.

Elektroniskais pakalpojums pieejams, autentificējoties ar internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, personas apliecību (eID), eParaksts vai eParaksts mobile. Autentifikācija ar internetbanku pieejama “Swedbank”, “SEB banka”, “Citadele banka”, “Luminor Bank”, “Industra Bank”, “Rietumu banka”, “Privatbank” un “BlueOrange bank” internetbankas lietotājiem. Lai autentificētos ar personas apliecību (eID karti), nepieciešama attiecīgā karte un viedkartes nolasīšanas iekārta.

Savukārt, lai pārvaldei nekustamā īpašuma īpašniekam vai tā pilnvarotajai personai būtu tiesisks pamats sniegt vēsturisko informāciju par to, kuras personas norādītajā laika periodā bija deklarētas vai reģistrētas konkrētajā nekustamajā īpašumā, iesniegumā ir nepieciešams norādīt ziņu saņemšanas nepieciešamības pamatojumu, proti, kāpēc pieprasītā informācija ir nepieciešama, ziņu izmantošanas mērķi, kā arī jāveic valsts nodevas samaksa par katras personas datu saņemšanu no Iedzīvotāju reģistra.

Saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra likuma 17.1 pantu par informācijas saņemšanu no Iedzīvotāju reģistra maksājama valsts nodeva. Ministru kabineta 2017. gada 29. augusta noteikumu Nr. 505 “Noteikumi par valsts nodevu par informācijas saņemšanu no Iedzīvotāju reģistra” 2.5. apakšpunktā noteikts, ka par informācijas saņemšanu piecu darbdienu laikā (papīra formā) par trešo personu (par vienu personu), ja informācija sagatavota pēc informācijas pieprasītāja norādītajiem kritērijiem, maksājama valsts nodeva 12,50 eiro apmērā. Savukārt par informācijas saņemšanu triju darbdienu laikā, ja tā sagatavota pēc informācijas pieprasītāja norādītajiem kritērijiem un parakstīta ar drošu elektronisko parakstu, maksājama valsts nodeva 10 eiro apmērā. Šo noteikumu 6. punktā noteikts, ka valsts nodevu maksā pirms informācijas saņemšanas.

Pārvalde informē: lai risinātu konkrētu situāciju par statistikas datu sniegšanu apsaimniekotājam, aicinām nekustamā īpašuma īpašnieku sazināties ar pārvaldes Personu datu apstrādes departamentu, rakstot uz elektroniskā pasta adresi pdad@pmlp.gov.lv.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas