E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 20964
Lasīšanai: 4 minūtes
1
1

Karstā ūdens atslēgšana remontdarbu dēļ

J
jautā:
19. augustā, 2020
Roberts

Rēzeknē katru vasaru dažādos laika periodos visos mikrorajonos atslēdz karsto ūdeni. Piemēram, centra rajonā šogad karstais ūdens tika atslēgts no 1. jūnija līdz 15. jūnijam, savukārt ziemeļu mikrorajonā tika plānots, ka karstā ūdens padeve tiks pārtraukta no 27. jūlija līdz 17. augustam. Pilsētas dome pamato šo karstā ūdens pārtraukumu ar “hidraulisko pārbaudi”. Nevienā citā Latvijas pilsētā nav dzirdēts, ka hidrauliskās pārbaudes ilgtu vairāk par pāris dienām. Kā raksta dome savā avīzē “Rēzeknes Vēstnesis”, “.. ziemeļu mikrorajonā karstā ūdens piegāde pārtraukta uz ilgāku laiku, nekā ierasts ..”. Tas ir saistīts ar jaunās šķeldu katlumājas pieslēgšanu centralizētai siltumapgādes sistēmai, pretējā gadījumā profilaktiskie darbi prasītu ne ilgāk par nedēļu.” Biju pārsteigts, kad ierados mājās pēc darba 17. augustā, jo karstā ūdens padeve netika atjaunota. 18. augusta rītā situācija nebija mainījusies, un tās pašas dienas vakarā pie durvīm parādījās lapiņa ar tekstu: “SIA Rēzeknes Siltumtīkli informē, ka karstā ūdens padeve tiks pārtraukta no 17. augusta līdz 28. augustam.” Tas nozīmē, ka vairāki tūkstoši pilsētas iedzīvotāju pavada 5 nedēļas bez pirmās nepieciešamības preces: karstā ūdens. Tam par pamatu, visticamāk, ir saistīto institūciju bezatbildība, vienaldzība un nekompetenta darbu plānošana. Ar jūsu palīdzību vēlējos noskaidrot, vai šāda pašvaldības institūciju rīcība ir pieļaujama.

A
atbild:
25. augustā, 2020

Saskaņā ar likumu “Par pašvaldībām” viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus – ūdensapgādi un kanalizāciju; siltumapgādi; sadzīves atkritumu apsaimniekošanu; notekūdeņu savākšanu, novadīšanu un attīrīšanu – neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds, un tas nozīmē, ka pašvaldības pienākums ir arī pastāvīgi nodrošināt iedzīvotājus ar karsto ūdeni.

Veicot informācijas sākotnējo vērtēšanu, var konstatēt, ka karstā ūdens padeve tiek pārtraukta ne tikai sakarā ar remontdarbiem, bet ka šāda pārtraukšana notiek visai regulāri. Un šāda situācija rada pamatu uzskatīt, ka pašvaldība (ar pakalpojuma sniedzēja SIA “Rēzeknes Siltumtīkli” starpniecību) nespēj nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu. Šādā situācijā primāri pašvaldībai būtu jātiek skaidrībā, kā šāda situācija (ja tas atkārtojas regulāri) ir izveidojusies un vai tai ir objektīvs un racionāls izskaidrojums. Līdz ar to situācijā, kad ir traucējumi pakalpojuma saņemšanā, pakalpojums netiek saņemts pienācīgi vai rodas citas problēmas (kā arī iesniedzot priekšlikumus vai sūdzības par pakalpojuma saņemšanu), aicinām jautājuma uzdevēju vērsties pie pakalpojuma sniedzēja, proti SIA “Rēzeknes Siltumtīkli”, kā arī pašvaldībā.

Ja no situācijas attīstības būs konstatējams, ka pašvaldība netiek galā ar konkrēto situāciju un iedzīvotājiem nespēj izskaidrot situācijas objektīvo un racionālo rašanās pamatu, tad VARAM varētu uzsākt pašvaldības rīcības atbilstības izvērtēšanu.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 212 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU