E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 20578
Lasīšanai: 4 minūtes
3
3

Termiņš sūdzības izskatīšanai

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
07. jūlijā, 2020
georgijs

Labdien! Pašvaldības policijā iesniedzu sūdzību par lēmuma apstrīdēšanu (soda uzlikšana). Iesniedzu personīgi, dabūjot kopiju ar parakstu. Pagājis vairāk nekā mēnesis, nekādas atbildes nav. Kā rīkoties šādā situācijā?

A
atbild:
29. jūlijā, 2020
Linda Ņikona
LV portāls

Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss (LAPK) spēku zaudēja līdz ar Administratīvās atbildības likuma (AAL) spēkā stāšanos – 2020. gada 1. jūlijā. Vienlaikus AAL Pārejas noteikumu 2. punkts paredz, ka procesuālās darbības, kas līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai uzsāktas saskaņā ar LAPK, tiek arī pabeigtas kodeksā noteiktajā kārtībā. LAPK normas piemērojamas līdz attiecīgās administratīvā pārkāpuma lietvedības stadijas pabeigšanai (lietvedība iestādē, tiesā vai izpilde).

LAPK 286. pants paredz, ka sūdzību par administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu augstāka iestāde (augstāka amatpersona par to, kura piemēroja sodu) izskata rakstveida procesā 30 dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas, bet lietās par satiksmes noteikumu pārkāpumiem – pēc visu lietas materiālu saņemšanas.

Augstāka iestāde, izskatot sūdzību par lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā, pārbauda pieņemtā lēmuma likumību un pamatotību.

LAPK 287. panta ceturtā daļa noteic, ka lēmumu, kas pieņemts par sūdzību administratīvā pārkāpuma lietā, paziņo 3 darbdienu laikā pēc sūdzības vai protesta izskatīšanas.

Jautājumā nav norādīts, kādu piemēroto sodu par administratīvo pārkāpumu jūs pārsūdzat. Ja tā ir lieta par satiksmes noteikumu pārkāpumiem, tad sūdzība tiek izskatīta pēc visu lietas materiālu saņemšanas, nevis noteiktajā 30 dienu termiņā.

Savukārt, ja tā nav lieta par satiksmes noteikumu pārkāpumiem, pamatojoties arī uz Iesniegumu likuma 5. panta trešo daļu, atbilde uz personas iesniegumu policijai jāsniedz ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc tā saņemšanas, nosūtot vēstuli uz personas deklarētās dzīvesvietas adresi vai citu adresi, ja persona to norāda, iesniedzot iesniegumu.

Saskaņā ar Paziņošanas likumā noteikto kārtību atbildi policija personai var sniegt, arī, piemēram, izmantojot elektroniskos sakarus. Tomēr vairumā gadījumu tiek izmantoti pasta pakalpojumi un tiek nosūtīts paziņojums uz personas deklarētās dzīvesvietas adresi. Atbildot uz personas iesniegumu, policija vēstulē informē par turpmāko rīcību.

Ja atbilde noteiktajā termiņā nav saņemta, vispirms vēlams personiski vērsties attiecīgajā pašvaldības policijā, lai noskaidrotu, vai iesniegums ir izskatīts un kad tiks sagatavota atbilde.

Vienlaikus Iesniegumu likumā paredzēts, ka iestādes rīcība  tiek kontrolēta Valsts pārvaldes iekārtas likumāAdministratīvā procesa likumā (skat. 49. pantu) un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Iesniegumu likuma 10. panta otrajā daļā noteikts, ka iesniedzējs prasības pieteikumu pret iestādi par administratīvo aktu vai iestādes faktisko rīcību (šajā gadījumā – par atbildes nesniegšanu) var iesniegt Administratīvajā rajona tiesā un tās spriedums nav pārsūdzams.

Ja atbilde uz iesniegumu sniegta, tomēr nav ievērots likumā noteiktais termiņš, iestādes rīcība arī ir pārsūdzama tiesā, ja privātpersona pamato, ka tādējādi tai radīts būtisks personas tiesību vai tiesisko interešu aizskārums. Iestādes nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu var lūgt tikai vienlaikus ar attiecīgā administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanu un pārsūdzēšanu.

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas