E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16804
Lasīšanai: 3 minūtes

Patērētāju tiesību īstenošana

J
jautā:
16. aprīlī, 2019
Egils

“Cenu klubā” nopirku gludekli. Pēc pāris reižu lietošanas gludeklim radās defekts – iesprūda tvaika padeves poga. Uz manu lūgumu apmainīt preci pret līdzvērtīgu bez defektiem vai atgriezt naudu, jo bez gludekļa nevaru iztikt, veikala atbilde bija – jānosūta uz garantijas remontu. Pēc 2 nedēļām saņēmu salaboto gludekli, kurš jau pēc nākamās lietošanas atkal salūza. Tas pats defekts. Veikals man atkal skaidro, ka jāgaida 2 nedēļas, kamēr noteiks defekta cēloni vai tml., un atsaka apmainīt preci. Man nu jau vairāk nekā mēnesi jādzīvo bez gludekļa, pareizāk sakot, jāiegādājas jauns, jo drēbes ģimenei jāgludina katru dienu. Es nerunāju par to, ka jābraukā 5 reizes uz veikalu, lai iegādātos preci, to nogādātu veikalā remontam un saņemtu atpakaļ. Vai tas var turpināties bezgalīgi?

A
atbild:
26. aprīlī, 2019

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 16. panta 1. daļugarantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam”. Jūsu gadījumā pirmšķietami secināms, ka ir noticis patērētāju tiesību aizsardzības normu pārkāpums, t.i., saskaņā ar likuma 3. panta 4. punktu “patērētājam pārdota nedroša vai līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai sniegts nedrošs vai līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums”. Preces atbilstības kritēriji līguma noteikumiem definēti likuma 14. pantā.

Situācija, patērētājam saņemot līgumam neatbilstošu preci, ir reglamentēta likuma 28. panta 1. daļā, proti, patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām:

  1. novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem;
  2. apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
  3. attiecīgi samazina preces cenu;
  4. atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.

Patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzības kontroli cita starpā veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (likuma 24. panta 1. daļa), tas nozīmē, ka gadījumā, ja puses nerod minētā strīda risinājumu, Jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar motivētu iesniegumu, pievienojot tam visus Jūsu rīcībā esošos pierādījumus.

Strīdu risināšanas kārtība ar pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju noteikta likuma 26.1 pantā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU